5 حقایق ساده درباره فیلم سینمایی توضیح داده شده

این نسخه از فیلم، به منظور فروشِ هرچه بهتر - در آن تب و اشتیاق عمومی برای تماشای یک فیلم صدادار - عرضه میشد. مشخص نیست که نگاتیوهای به کار رفته برای تهیه نسخهٔ «موزه ایستمن»، دقیقاً کدام نگاتیوها بودند و به چه منظور تهیه شده بودند. اولین نسخهٔ تدوین شدهٔ فیلم را در ۷ ژانویه و ۲۶ ژانویه ۱۹۲۵ در لس آنجلس بازبینی و برای عدهای معدود، اکران نمودند. و مارول باز هم تاریخ انتشار را به ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ تغییر داد. امین حیایی با انتشار ویدئویی از مراحل گریمش در فیلم سینمایی درخونگاه خبر از آغاز این پروژه سینمایی داد. این نسخهٔ ناطق اکنون از بین رفته و دیگر در دسترس نیست و تنها دیسکهای صوتی آن باقیماندهاست. پس از ابداع و ساخت موفقیتآمیز فیلمهای ناطق در حوالی سالهای ۲۹-۱۹۲۸، یونیورسال استودیوز اعلام نمود، حقوق قانونی ساخت دنبالهٔ این فیلم را نیز در اختیار دارد؛ فیلمی که قرار بود «بازگشت شبح» نام داشته باشد و ناطق و رنگی باشد. جالب اینکه این صحنه، بهعلاوهٔ صحنهٔ مربوط به خوانندگی «مری فابین» در نقش «کارلوتا» و نیز اجرای ماری فیلبین در تالار اپرا، همگی با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه (یعنی ویژهٔ نسخههای ناطق) ضبط شدهاست و بعداً به آن اضافه شدهاست (که بدان معناست که همگی دوباره تصویربرداری و کارگردانی شدهاند).

همچنین در نسخهٔ اولیه، صوت و تصویر، به صورت ۲۴ فریم در ثانیه ضبط شده بود؛ حال آنکه در دیویدی سرعت پخش فریمها در هر ثانیه، آهستهتر است و به همین سبب، صدای فیلم را بهگونهای تدوین کردند که با آن سرعت کم، همخوانی داشته باشد. صحنههای ۲۴ فریم بر ثانیه، جایگزین صحنههای صامت شدهاست. برداشتهای متفاوتی از صحنههای مشابه، وجود دارد. یادداشتها و مدارک باقیمانده از کمپانی تکنی کالر، حاکی از وجود ۴۹۷ فوت فیلم رنگی است. با استناد به هفتهنامهٔ سینمایی «هریسونز ریپورتز» در آن دوره، ۱۷ دقیقه از فیلم منتشر شده در ۱۹۲۵، رنگی بودهاست و در نسخهٔ ناطق ۱۹۳۰ هم آن بخشها را حفظ کرده بودند. در واقع، تا قبل از تخریب آن در سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی، این ساختمان، قدیمیترین دکور سینمایی بکار رفته در یک فیلم بود و بعدها در ساخت صدها فیلم و سریال نیز بکار گرفته شد. این صفحه آخرینبار در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳ ساعت ۰۷:۰۹ ویرایش شده است. کلاوز در هنگام مذاکره با برادران وارنر، از شرط رولینگ مبنی بر انگلیسی بودن فیلم استقبال کرد و گفت که این مسئله حتی باید شخصیتهای داستان را نیز شامل شود.

گاستون لورو نسخهای از نمایشنامهٔ شبح اپرای خود را به او داد و کارل لملی همان شب، تمام آن را خواند و با در نظر داشتن هنرِ بازیگریِ لان چینی، حق ساخت فیلم از روی آن را، خریداری کرد. در دورانگذار از فیلمهای صامت به ناطق، پخش همزمان نسخه صامت و ناطق فیلم در کنارهم در سینما رایج بود، بهویژه در مورد فیلمهایی که توسط یونیورسال استودیوز تهیه میشد که جزء کمپانیهای فیلمسازیای بود که سیاست صامت/ناطق خود را تا مدتها حفظ کردند. با استناد به مطالب مجلات تخصصی سینما در آن دوره و همچنین نقدهای منتقدان، تمام صحنههای «اپرای فاوست» و نیز صحنههای مهمانی بالماسکه، با روش تکنی کالر ۲ رنگ، تصویربرداری شدند. از طرفی، با استناد به مجلات تخصصی سینما در آن دوران، فقط نسخه ناطق فیلم، در آن هنگام موجود بود. این نشریه در سال ۱۳۶۱ با نام سینما در ویدئو آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۶۲ تغییر نام داد. چون قرار بود دکورها و آرایههای سنگین فراوانی در داخل این ساختمان بکار رود، این استودیو، اولین استودیویی است که در ساخت آن از بتُن و میلگرد فولادی استفاده شد و به همین دلیل، تا سال ۲۰۱۴ پابرجا بود و آن را خراب نکردند.

اگر دیگر سرگرمی شما گیمینگ است، میتوانید انواع کنسول بازی را از تکنولایف بخرید. روحیه اش قوی بود و راحت به سوالات جواب می داد.می گفت اگر دستگیر نمی شدم 100 زن خیابانی دیگر را هم مثل خربزه با چاقو پاره می کردم! در نتیجه، استودیوها دیگر مثل سابق، وقت و هزینه خود را برای ایجاد یک نسخه صامت اضافی از فیلم، تلف نمیکردند. رابرت اگرز که فیلمهای تحسینشدهای مثل ساحره The Witch و فانوس دریایی The Lighthouse را در کارنامه دارد پس از فیلم اکشن-حماسی دیدنی مرد شمالی The Northman این پروژه دلی را جلوی دوربین میبرد که سالهاست روی آن کار میکند. این صفحه آخرینبار در ۲۱ ژانویهٔ ۲۰۲۵ ساعت ۱۹:۳۹ ویرایش شده است. این صفحه آخرینبار در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ ساعت ۰۵:۱۱ ویرایش شده است. این صفحه آخرینبار در ۱۸ مارس ۲۰۲۴ ساعت ۲۳:۱۴ ویرایش شده است. بهترین نسخهٔ این فیلم، نمونهای بود که از نگاتیوهای موجود در بایگانی «موزهٔ جرج ایستمن» در اوایل دهه ۵۰ میلادی، توسط یونیورسال استودیوز تهیه شد.