افزایش فروش با استفاده از تبلیغات هدفمند2022-01-11
راهنمای جامع تبلیغات برای افزایش شناخت و فروش کسبوکارها آتش گرافیک
در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” بهنظر میرسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند. برای افزایش کارایی، میتوانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید. در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد بهطور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید. البته افزونهٔ همکاری در فروش ووکامرس هم برای این کار گزینهٔ مناسبیه. روشهای آفلاین به شما کمک میکنند نام خود را در مدتزمان کوتاهی سر زبانها بیندازید؛ ولی اغلب اوقات گران تمام میشوند. از طرفی هم میتوانید محتواهای تبلیغاتی مختلفی را امتحان کنید تا ببینید چه متن و تصویری در تصمیمگیری مخاطب تاثیر بیشتری دارد.
برنامههای وفاداری شکلهای گوناگونی دارند، ولی بهطور کلی بهصورت سیستمی هستند که در آن امتیاز مشتری افزایش مییابد و این امتیازها قدرت خرید بیشتری به او میدهد. شما همیشه دیدهاید که از بزرگترین فروشگاههای اینترنتی ایران تا نوپاترین آنها همواره در حال ارائه کدهای تخفیفی به مناسبتها و روشها و بهانههای گوناگون هستند. اما باید بدانید که از کوپنهای تخفیف میتوان استفاده بهتری نیز کرد که نقشی فراتر از صرفاً افزایش انگیزهٔ خرید ایفا میکند.
استفاده از تبلیغات خلاقانه یکی از راه های ایجاد تمایز بین رقبای بازار است. خلاقیت در تبلیغات موجب می شود برند، محصولات یا خدمات شما برای مدت بیشتری در ذهن مخاطب ماندگار باشد. با این حال، این شیوه به دلیل هزینههای بالا، بهویژه هزینه ارسال، ممکن است چالشبرانگیز باشد. میتوانید از نسخه مدرنتر این روش، یعنی ایمیل مارکتینگ بهره ببرید که پیامها را از طریق خبرنامهها و پیشنهادات تبلیغاتی را به صورت دیجیتال به دست مخاطبان میرساند.
- در تبلیغات خود از محرکهایی استفاده کنید که مصرفکنندگان همیشه به سراغتان بیایند.
- در حقیقت با ارائه تبلیغات محصول مرتبط، مشتری به صورت مجدد هدف قرار داده میشود. {
- هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. |}{
- تبلیغات هدفمند یکی از استراتژی های موثر برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش است. |}
- این اطلاعات میتوانند شامل سن، جنسیت، موقعیت مکانی، تحصیلات، و درآمد مخاطبان باشند. {
- با این حال، کسبوکارها باید از مزایا و معایب این نوع تبلیغات آگاه باشند. |}
طبق نمودار زیر میانگین نرخ تبدیل بازدیدکننده یک فروشگاه اینترنتی به خریداران بین ۲ تا ۳ درصد متغیر است. البته این یک میانگین جهانی است و در ایران با توجه به دیتایی که در اختیار پلتفرم یکتانت است این میانگین حدوداٌ از 0.1 تا 1 درصد است. بنابراین دستکم ۹۷ درصد این بازدیدکنندگان جای کار بیشتر دارند تا به خریداران تبدیل شوند. کوپن بهعنوان طعمهای برای به قلاب انداختن مشترکین جدید ایمیل نیز میتواند عمل میکند و سپس با ایمیل مارکتینگ آنها را به مشتری وفادار خود تبدیل کنیم. در تصویر زیر میبینید که فروشگاه اینترنتی مدیسه کد تخفیفی را به عنوان انگیزه برای دریافت ایمیل استفاده کرده است.
از طریق تبلیغات، برند میتواند پیامها و ارزشهای خود را به مخاطب هدف منتقل کند و در ذهن آنها جایگاهی ماندگار بسازد. مثلاً رنگ قرمز معمولاً حس فوریت، هیجان و تخفیف را منتقل میکند و به همین دلیل در دکمههای CTA (Call to Action) مانند “همین حالا خرید کنید! رنگ آبی حس اعتماد و اطمینان ایجاد میکند، به همین دلیل در برندهایی مثل فیسبوک و پیپل کاربرد دارد. انتخاب رنگ مناسب برای لوگو، بستهبندی و تبلیغات میتواند به افزایش فروش کمک زیادی کند. تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین استراتژیها برای تأثیرگذاری بر فروش است. پلتفرمهای مختلفی مثل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و پینترست برای تبلیغات در دسترس هستند و شما میتوانید بسته به نیاز کسبوکار و مخاطب هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
برای افزایش بهرهوری و تمرکز تیم، باید عوامل حواسپرتی را در محیط کار بهحداقل برسانید. در صورتی که در فضای کار موسیقی پخش میشود، باید صدای آن بهاندازهای باشد که تمرکز بقیه را بههم نزند. همچنین، باید زمانهای مشخصی برای استراحت تعیین کرده و در صورت امکان، فضای استراحت و تفریح را از فضای کار جدا کنید.
اطلاعرسانی موثر
منبع دیگر جمعآوری دادهها، موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی هستند که در ایران کمتر استفاده میشود و مباحث پیچیده و گستردهای را شامل میشود. تبلیغات برنامهریزی شده، به برندها امکان میدهد که تبلیغات خود را به صورت خودکار و بر اساس دادهها نمایش دهند. این روش با بهینهسازی فرآیند خرید فضای تبلیغاتی، کاهش هزینهها و هدفگیری بهتر مخاطبان در زمان و مکان مناسب را به دنبال خواهد داشت. هدف از تبلیغاتاین که تبلیغات شما چه هدفی را دنبال میکند نیز نقش مهمی در میزان بودجهای که برای این کار در نظر دارید خواهد داشت.
یکی از مهمترین بخشهای شات کردن در اینستاگرام، تگ کردن صفحه مورد نظر است. بدون تگ کردن، مخاطبان نمیتوانند بهراحتی به صفحه معرفیشده دسترسی پیدا کنند. اگر میخواهید صفحهای را شات کنید، حتماً از تصاویر یا ویدئوهای باکیفیت و مرتبط استفاده کنید. حتی میتوانید از یک اسکرینشات ساده اما زیبا برای شات استوری استفاده کنید. تبلیغات همسان و تبلیغات بنری هم از جمله موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال هستند.
مثلاً در نمونهٔ زیر، خانومی سعی کرده است افراد علاقهمند به «هیدرودرم» را هدف بگیرد تا شانس بیشتری برای برگردان آنها داشته باشد. فقط کافی است به طریقی، او را به سایت برگردانید تا از شما دوباره خرید کند. یکی از راههای برگرداندن مشتریان فعلی، استفاده از پیامک است؛ روشی مطمئن، ارزان و پربازده. مشتری فعلی، کسی است که یک بار خرید از شما را تجربه کرده است؛ پس دیگر نیاز نیست برای جذب و جلب اعتماد او هزینه کنید. حالا این فرصت برای شما فراهم شده است که چنین فردی را در سایر سایتهای پربازدید هدف بگیرید.
به عبارتی تبلیغات خلاقانه باعث تعجب کاربران میشود و آنها را به سمت خرید سوق میدهد و یا بلافاصله باعث به یاد ماندن آن محصول و برند در ذهن مخاطبین میشود. بنابراین، اگر از بازاریابها بپرسید کدام یک از ویژگیهای تبلیغات موثر در اولویت است یا به عبارتی کدام عامل در تبلیغات موثر است، پاسخ خلاقیت خواهد بود. امروزه کمتر بازاریابی را میبینید که برای تبلیغاتش از فیلم ویدئویی استفاده نکند. این نوع تبلیغات تمام دادههایی که درباره رفتار مشتری دارید را در نظر گرفته و از آنها برای تعاملات معنادارتر استفاده میکند. مهمترین نکته در تولید و انتشار تبلیغات هدفمند استفاده از متخصصان این حوزه است. مثلاً در مورد تبلیغات ویدیویی بهتر است که از متخصصان ساخت تیزر کمک بگیرید.
در واقع، این تکنیک از کاهلی شناختی (Cognitive Laziness) بهره میبرد، زیرا مردم تمایل دارند از تصمیمگیریهای پیچیده اجتناب کنند. این اصل در اپلیکیشنها، عضویتهای خودکار (Auto Renewal) و حتی تنظیمات حریم خصوصی در شبکههای اجتماعی نیز کاربرد دارد. زمانی که به مشتریان یک گزینه راحت و آماده ارائه دهید، احتمال بیشتری دارد که آن را قبول کنند. این روش در حوزه سلامت و بیمه نیز بسیار دیده میشود، مثلاً ثبتنام خودکار برای اهدای عضو یا بیمههای از پیش انتخابشده باعث افزایش مشارکت افراد میشود. در نتیجه، ایجاد گزینههای پیشفرض در فرآیند فروش میتواند تأثیر زیادی بر افزایش درآمد داشته باشد.
تکنیکهای روانشناسی فروش ابزارهایی هستند که برندهای بزرگ و موفق از آنها برای افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) و رشد درآمد استفاده میکنند. این تکنیکها بر اصولی مثل اثرات شناختی، رفتارهای ناخودآگاه و انگیزههای خرید مشتریان استوارند. فروش شما را دو برابر میکند وقتی بدانید چگونه از احساسات و تصمیمگیریهای مشتری به نفع خود استفاده کنید. شناخت روانشناسی رنگها، تکنیکهای قیمتگذاری و تأثیر اصل کمیابی (Scarcity) از جمله روشهایی هستند که میتوانند نتایج چشمگیری در افزایش فروش داشته باشند. اگر بتوانید از اصل نفوذ اجتماعی (Social Proof) و اثر نخستین (Primacy Effect) بهره ببرید، احتمال خرید مشتریان را چندین برابر خواهید کرد.
تبلیغات همسان از نظر ظاهری تفاوتی با ساختار و ظاهر وبسایت نمایشدهنده ندارند. حالا کافی است کلمات کلیدی مرتبط با فروش محصول را لیست کنید و با کمک گوگل ادز، تبلیغی مرتبط به کاربر نمایش دهید. از آنجایی که فروشگاه شما را یک بار بررسی کرده است، یک انگیزه و محرک نیاز دارید تا او را به پایان خط (یعنی خرید محصول) برسانید.
برای اینکه به شما کمک کنیم بهترین نتیجه را از تبلیغات کلیکی بگیرید، دورهٔ ویدئویی رایگان «صفر تا صد کار با پنل یکتانت» را آماده کردیم. یکتانت با داشتن بیشترین ظرفیت نمایش در ایران، به شما کمک میکند محصولات خودتان را با افراد بیشتری هدف بگیرید و شانس بیشتری برای فروش بیشتر داشته باشید. دیگر نیاز نیست برای فروش هر محصول یک محتوای تبلیغاتی آماده کنید و وقت خود را برای تجزیهوتحلیل و بهینهسازی کمپین صرف کنید. برندهای تجارت الکترونیک نیز میتوانند مانند شرکت کیف و کفش تامز (Toms) عمل کنند. این شرکت با هر خریدی که مشتریان انجام میدهد بخشی را به ارسال کیف و کفش به مناطق محروم مصرف میکند و این موضوع خود باعث شهرت و اعتباری برایش شده است.
بعد از شات شدن، اولین چیزی که بازدیدکنندگان جدید میبینند، محتوای شماست. اگر پستها و استوریهای شما جذاب و مفید نباشند، ممکن است علاقهای به فالو کردن شما پیدا نکنند. تبلیغات سنتی همچنان یکی از محبوبترین و موثرترین راههای تبلیغاتی هستند. بسیاری از رستورانها با مشخص کردن محبوبترین غذاهای خود در منوی رستوران شما را از پرسیدن چنین سؤالهایی بینیاز میکنند. در این مقاله، ۳۱ روش مختلف را همراه با مثالهای ایرانی بررسی میکنیم؛ هم رایگان و هم پولی. نرخ تبدیل، نسبت تعداد اقدامات انجام شده توسط مخاطبان به تعداد کلیکها است.
هر دو گفته درست است و احتمالا باید بگویم که بهلطف دیجیکالا، خریداران انتظار دارند که نقد و بررسی کاربران دیگر را مشاهده کنند. مطلبی در بلاگ SEMRush به شکل هوشمندانهای توصیه میکند که برای افزایش فروش اینترنتی، روی فروش متقابل محصولات خود تمرکز کنیم. به عنوان مثال وقتی مشتری از شما گوشی تلفن همراهی خریده است، به او پیشنهاد دهید که محافظ صفحهٔ نمایش یا قاب گوشی را نیز خریداری کند.
در دنیای دیجیتال، استفاده از سایت های واسطه مثل دیوار و شیپور می تواند تاثیر زیادی در فروش داشته باشد. این سایت ها به راحتی ارتباط شما را با مشتریان بالقوه برقرار می کنند و شما می توانید آگهی های رایگان ثبت کنید و از ترافیک بالای این پلتفرم ها بهره ببرید. مهم ترین مزیت این سایت ها این است که مشتریان از قبل آماده و در جستجوی محصول شما هستند.
استفاده از نرمافزار CRM یکی از بهترین روشها برای بهبود مدیریت ارتباط با مشتریان و افزایش فروش است. نرمافزارهای CRM به شما امکان میدهند تا تمامی مراحل فروش را از شناسایی مشتریان بالقوه تا بستن قرارداد و پیگیریهای پس از فروش به صورت منظم و یکپارچه مدیریت کنید. تست A/B یکی از روشهای رایج است که به شما اجازه میدهد نسخههای مختلفی از تبلیغ خود را امتحان کنید و ببیند کدام نسخه عملکرد بهتری دارد. به عنوان مثال، آتش گرافیک با اجرای آزمونهای مختلف، محتوای تبلیغاتی خود را بهینهسازی میکند تا بیشترین تاثیر را بر مخاطبان بگذارد. به جای اینکه تمام توجه خود را روی یک استراتژی متمرکز کنید، رویکرد آمیخته بازاریابی را در پیش بگیرید. مخاطبان خود را به صورت آنلاین، حضوری و از طریق رسانه های تبلیغاتی ملموس درگیر کنید.
این شفافیت، اعتماد و اعتبار برند را تقویت کرده و به ایجاد رابطهای مثبت و پایدار بین کسبوکار و مشتریان منجر میشود. در دنیای امروزی، تبلیغات به تنهایی نمیتواند موفقیت یک کسب و کار را تضمین کند. با حجم عظیمی از پیامهای تبلیغاتی که هر روزه مخاطبان با آن مواجه میشوند، تنها راه رسیدن به موفقیت، هدفمندسازی تبلیغات است. هدفمندسازی تبلیغات به معنای رساندن پیامهای تبلیغاتی به مخاطبان صحیح در زمان و مکان مناسب است.
یک پیام تبلیغاتی قوی باید بتواند توجه مخاطبان را به سرعت جلب کند و ارزش پیشنهاد شما را به خوبی بیان کند. طراحی گرافیک جذاب، استفاده از تصاویر مرتبط و نوشتن متنهای خلاقانه میتواند به موفقیت تبلیغات شما کمک کند. به عنوان مثال، در آتش گرافیک، طراحان با خلق تصاویر گرافیکی حرفهای و متنهای جذاب، توجه کاربران را به خدمات مختلف خود جلب میکنند. اما انتخاب روشهای تبلیغاتی موثر، میتواند تأثیر زیادی در رشد کسبوکارها داشته باشد. در این مقاله به معرفی ۱۰ روش تبلیغاتی که به دلیل شرایط و ویژگیهای بازار ایران، از اهمیت بالایی برخوردار است، اشاره میکنیم.
بدیهی است که ایونتهای تبلیغاتی، با ایجاد تجربهای متفاوت و ماندگار، نه تنها برند شما را معرفی میکنند، بلکه ارتباط عمیقتری با مخاطبانتان ایجاد میکنند. تبلیغات شاپینگ، یکی از روشهای تبلیغات پولی ترکیبی است که به راحتی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا میکنید. برای تبلیغات در موتور جستجو، باید کمپینی در گوگل ادز راهاندازی کنید. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تبلیغات شما برای کاربرانی که آن عبارت را جستجو میکنند، نمایش داده میشود. با توجه به اینکه ۸۸.۰۲ درصد از جستجوهای کاربران در آسیا در گوگل انجام میشود ( Statcounter)، تبلیغات در این پلتفرم میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد.
این اطلاعات میتوانند شامل موضوعات مورد علاقه، محصولات مورد علاقه، و برندهای مورد علاقه مخاطبان باشند. این اطلاعات میتوانند شامل سابقه خرید، سابقه بازدید از وبسایت، و سابقه تعامل با برند باشند. در مجموع، تبلیغات مبتنی بر زمان میتواند ابزاری قدرتمند برای کسبوکارها باشد. با این حال، کسبوکارها باید از مزایا و معایب این نوع تبلیغات آگاه باشند. در مجموع، تبلیغات مبتنی بر جمعیت میتواند ابزاری قدرتمند برای کسبوکارها باشد.
برای اجرای کمپینهای تبلیغات آنلاین هدفگذاری شده باید در شبکههای تبلیغاتی مانند کاپریلا، یک کمپین تنظیم کنید. این شبکهها، تبلیغات شما را بر اساس اطلاعاتی که از کاربران دارند و تنظیمات هدفمند دلخواه شما، به کاربران نمایش میدهند. شبکههای اجتماعی مانند لینکدین و اینستاگرام ابزارهای قدرتمندی برای یافتن مشتریان بالقوه هستند. شما میتوانید با بررسی پروفایلهای کسبوکارها و افراد در این شبکهها، لیستی از مشتریان بالقوه تهیه کنید. موسسات مشاوره صادرات و مشاورههای کسبوکار میتوانند در شناسایی بازار هدف، تدوین پیامهای تبلیغاتی و ارزیابی اثربخشی کمپینها به شما کمک کنند. این موسسات با ارائه تحلیلهای حرفهای، راهکارهای بهینهای برای بهبود بازدهی تبلیغات شما پیشنهاد میدهند.
مشتریان بالقوه و مشتریان پیشین آدرسهای ایمیل خود را به شما دادهاند. با استفاده از بازاریابی ایمیلی میتوانید پیامهای هدفمند و بهموقعی را در مراحل مختلف چرخهٔ خرید ارسال کنید. ولی بسیاری از بازدیدکنندگان مستقیما وارد صفحات محصولات میشوند و صفحهٔ اصلی وبسایت را نمیبینند. بنابراین باید مهمترین پیامهای کاهش ریسک در دستکم یک مکان مشخص در صفحات محصولات نیز نمایش داده شود. برخی از کاهندههای ریسکی که معمولاً بین فروشگاههای ایرانی مرسوم است چنین مواردی است که در تصویر زیر که مربوط است به یک فروشگاه آرایشی میبینید. افزایش فروش فروشگاه اینترنتی دغدغهٔ اصلی شما و سایر افرادی است که فروشگاه آنلاین دارند.
نمونه متن تبلیغات خلاقانه آرایشگاه برای جذب مشتری
هوش مصنوعی تبلیغات را شخصیسازی میکند و با هدفگیری دقیق و تحلیل رفتار کاربران، تبلیغات متناسب با نیازهای آنها ارائه میدهد. همچنین دارای امکان بهینهسازی خودکار با تنظیم بودجه و استراتژی تبلیغات براساس عملکرد است. چتباتهای هوشمند برای تعامل مستقیم با مخاطبان برای پاسخگویی به سوالات و افزایش تعامل میتواند کمک کننده باشد.
{۷ روش ساده برای افزایش مشتری، حتی بدون تبلیغات
|}بدیهی است که این روند صعودی متوقف نمیشود و اینترنت هر روز نقش پررنگتری در زندگی مردم پیدا میکند. پس اگر هنوز تبلیغات دیجیتال را برای برندتان بهکار نگرفتهاید، باید بگوییم که متاسفانه از بسیاری از رقیبهایتان که در این فضا حضور دارند، عقب هستید. تبلیغات محیطی نیز نوعی تبلیغات چاپی است، اما در ابعادی بسیار بزرگتر و با تاثیرگذاری بیشتر. طراحی، مکان قرارگیری و هزینههای بیلبوردها با سایر تبلیغات چاپی متفاوت است و همین ویژگیها، این نوع تبلیغات را به ابزاری منحصربهفرد تبدیل کرده است. تبلیغات چاپی که سالهاست جایگاه خود را در دنیای تبلیغات حفظ کرده است، شامل پوسترها، بروشورها، آگهیهای روزنامهای و مجلات میشود.
همچنین، گسترهای بینظیر از روشها و کانالهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال وجود دارد که میتوانید از آنها برای دیده شدن برندتان استفاده کنید. یکی از کمهزینهترین و قویترین روشهای افزایش مشتری، بازاریابی دهانبهدهان است. وقتی یک مشتری از شما راضی باشد، داوطلبانه شما را به دوستان و آشنایانش معرفی میکند.
اگر برایتان امکانپذیر است، حتما از شرکت بیرون بروید و کمی پیادهروی کنید. حتی یک پیادهروی کوتاه دقیقهای میتواند ذهنتان را باز کند و بهرهوریتان را افزایش دهد. برای ایده گرفتن میتوانید از مقاله ایده تولید محتوا برای اینستاگرام ما استفاده کنید. اگر پروفایل شما مرتب، جذاب و حرفهای نباشد، این افراد به احتمال زیاد شما را فالو نمیکنند.
بازاریابی هدفمند، نخست به این شکل استفاده شد که برخی مدیران، از ناشر مد نظر درخواست کردند که مطالب مربوط به تبلیغات آنها را تنها در بخش خاصی از مجلات، چاپ کند. این روش ارتباط شما را با مشتریان قویتر میکند و احتمال خرید را افزایش میدهد. شبکههای اجتماعی ابزار قدرتمندی برای بازاریابی و افزایش فروش هستند. در حالت دیگر ممکن است که مخاطب یا همان مشتری احتمالی، خریدی را انجام نداده باشد، اما از صفحه کفش ورزشی بازدید کرده باشد. حالا این مخاطب را میتوان با ارائه تبلیغات کفش ورزشی، به صورت مجدد هدف قرار داد و او را به سمت خرید هدایت کرد. پس از انتخاب نرمافزار CRM، باید آن را در کسبوکار خود پیادهسازی کنید و تیم فروش را در استفاده از این نرمافزار آموزش دهید.
راههای متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسبوکار خود انتخاب کنید. در این روش، تبلیغات بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات به کاربران نمایش داده میشوند. مثلاً یک مؤسسه کنکوری میتواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدفگذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد. از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است.
شما باید بدانید که چه میزان هزینه برای هر کمپین اختصاص دهید و چگونه آن را به کانالهای مختلف تبلیغاتی تقسیم کنید. اگر بودجه بهدرستی مدیریت نشود، ممکن است نتوانید به اهداف خود دست یابید. برای مثال، آتش گرافیک با برنامهریزی مناسب و مدیریت بودجه، تبلیغات خود را به نحوی اجرا میکند که بازدهی مناسبی به دست آورد. برخی تبلیغات بهجای ایجاد ارتباط بلندمدت با مشتری، تنها بر فروش فوری تمرکز دارند.
بدیهی است که با شناسایی و برجسته کردن ویژگیهای منحصربهفرد و متمایز محصولات یا خدمات در تبلیغات، میتوان به طرز چشمگیری به افزایش فروش کمک کرد. هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است. بعد از هدفگذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است.
بهتر است پیامهای خود را – نه در حدی که مخاطب اشباع شود- در بازههای زمانی مناسب برای مخاطبین مجددا ارسال کنید. تبلیغات هدفمند یکی از استراتژی های موثر برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش است. تبلیغات برنامه ریزی شده و اصولی نوعی سرمایه گذاری برای صاحبان صنایع و کسب و کارهاست که مدیران باتجربه و هوشمند به بهترین شکل از آن استفاده می کنند. بنابراین به همان اندازه که تولید و فروش میتواند مهم باشد، تبلیغات اصولی نیز با اهمیت و تاثیرگذار در افزایش فروش است. تبلیغات هدفمند با تمرکز بروی مخاطب و جامعه هدف بهترین نتایج راه بهمراه دارد. تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه برند است که به تقویت تصویر مثبت، برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان و رشد کسبوکار کمک میکند.
با ما همراه باشید تا تا با ویژگیهای تبلیغات موثر در جذب مشتری بیشتر آشنا شوید. رنگ در همه جای تبلیغات وجود دارد؛ در پشت زمینه، فونتها، عکسها و عناصر مختلف برند. بهینهسازی بودجه تبلیغاتی به معنای تخصیص درست منابع به کانالها و کمپینهای تبلیغاتی مختلف است. برای این کار، باید هر کانال و کمپین را به دقت بررسی و ارزیابی کنید و بودجه خود را بر اساس بازدهی هر یک از ویژگی ها انجام دهید. ۹- در زمان انتشار کمپین تبلیغاتی بیشترین تعامل را با مخاطبان خود برقرار کنید. اگر شات کردن نتیجه خوبی داشت، میتوانید به همکاریهای طولانیتر فکر کنید.
بازاریابی هدفمند (Targeted Marketing) به استراتژی بازاریابی اشاره دارد که در آن کسبوکارها تلاش میکنند محصولات، خدمات یا پیامهای تبلیغاتی خود را به گروه خاصی از مخاطبان ارائه دهند. این گروه براساس ویژگیهای خاصی مانند جمعیتشناسی، علایق، رفتارها، نیازها یا سایر مشخصات مشترک انتخاب میشوند. هدف این نوع بازاریابی، افزایش اثربخشی تبلیغات، کاهش هزینهها و بهبود تجربۀ مشتری است.
این روش هم از جنس تبلیغات محتوامحور محصول است؛ یعنی تبلیغ محصول بهطور خودکار ساخته میشود تا هم هزینههای طراحی کاهش پیدا کند و هم کار با سرعت بیشتری انجام شود. همان طور که مشاهده میکنید، محصولی مرتبط با نیاز و دغدغهٔ کاربر نمایش داده شده است. به دلیل هزینهبر بودن و دشواری تامین زیرساختهای حرفهای لجستیک، اگر شما بتوانید در این حوزه خوب عمل کنید بسیار موفقتر از دیگران خواهید بود و شاهد افزایش فروش سایت فروشگاهی خود خواهید بود.
این ابزارها بر اساس دادههای جمعیتی، رفتاری، و علایق مخاطبان، تبلیغات را به افراد مناسب نمایش میدهند. از مشتریان خود نظراتشان دربارۀ محصولات و خدمات را مستقیم یا غیرمستقیم، با بهرهگیری از روشهای مختلف، بپرسید. برای انجام این کار، میتوانید از طرق مختلف، دادههای مربوط به مشتریان فعلی و احتمالی را بررسی و دستهبندی نمایید. با بهرهگیری از بازاریابی هدفمند، تعداد بیشتری از مخاطبان شما، بهدلیل مرتبط بودن نیازهایشان با محصولات و خدمات برندتان، فعالیتی که از آنها خواستهاید را به اتمام میرسانند. در نتیجه، با برطرف کردن نیازهای تعداد بیشتری از مخاطبان کمپین بازاریابی هدفمند، نرخ تبدیل خود را افزایش داده و تبلیغاتی موفقتر خواهید داشت. در ابتدای ماجرای تجارت و بازرگانی، از شیوهای به نام «بازاریابی انبوه» (Mass Marketing) برای جذب مشتری استفاده میشد.
اینجا