آموزش سئو برای مبتدیان برای موتورهای جستجو
سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم
در فصل 5 آموزش سئو رایگان از صفر تا صد میرسیم به قسمت جذاب موارد سئو خارجی و بک لینک ها که جزء مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل به حساب می آیند. این نقشه به موتورهای جستجو کمک میکند تا تمام صفحات وب سایت شما را به راحتی پیدا کنند و بررسی کنند. ابزار های رایگان زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی در سطح وب وجود دارد ما هم به مهم ترین و کاربردی ترین هاش اشاره خواهیم کرد. ما با این مقاله جامع آموزش سئو رایگان به شما کمک میکنیم تا رفتار مخاطب هدف خود را درک کرده و با بهینه سازی محتوا و سایر جنبههای سایت، نیازهای آنها را برآورده نمایید. افرادی که در زمینه سئو تبحر دارند، توانایی واکنش سریع به این تغییرات و تنظیم استراتژیها را برای حفظ یا بهبود رتبهبندی وبسایت خود دارند. اگر به عنوان یک کارفرما فعالیت میکنید و میخواهید در مدت زمان کمتری به نتایج بهینه سازی سئو برسید، پیشنهاد ما استفاده از خدمات سئو سایت SEOEDU است.
تکنیکهایی که در آن سئو بهصورت مجاز و قانونی رعایت میشود کلاه خاکستری میگویند. این روش همانطور که از نامش پیداست از ترکیب سئو کلاهسیاه و سئو کلاهسفید پیروی میکند. این شاخص جهت بالابردن رتبه سایت از روشهایی استفاده میکند که بهصورت کلی غیرقانونی نیستند. برای درک مفهوم بهتر این عمل، تصور کنید شما از خواندن مطلبی لذت برده و آن را با دوستان خود به اشتراک میگذارید. در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ جینجر، ما به شما نحوه استفاده از سئو را آموزش میدهیم تا بتوانید بهراحتی و با اطمینان بیشتر در جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجو موفق باشید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، بعد از یادگیری مفاهیم سئو شما نیاز به انجام پروژه های عملی دارید.
هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. سئو بر اساس دادههایی انجام میشود که میتواند به بهبود وضعیت وبسایت شما کمک کند. دریافت گواهی SSL یکی دیگر از راههای بهبود وضعیت سئو سایت شما به شمار میرود. گواهی SSL در واقع به سایت شما اعتبار میبخشد و میتوانید صفحاتی از سایتتان که برای شما ارزش بالایی دارد، بجای استفاده از HTTP، پروتکل HTTPS که یک پروتکل امن است را بکار ببرید. از دیگر مواردی که عنوان سئو شما را جذاب و بهینه میکند، استفاده از عدد یا عباراتی مانند بهترین، راهنما، راهکار و جزئیاتی از این دست میباشد.
MUM پیچیده است و احتمالا یک سری مشکلاتی را در بحث مالکیت محتوا به وجود بیاورد که تمام مسائل را در صفحه آموزش الگوریتم ام یو ام بررسی خواهیم کرد. یکی از الگوریتم های شدیدا تاثیر گذار در حوزه های مالی و پزشکی می باشد که در آن سایت هایی که دارای شاخص های تخصص / اعتبار / اعتماد پذیری باشند را در رتبه های برتر قرار می دهد. در مورد مرغ مگس خوار و راه هایی که برای بهبود آن می توان پیشنهاد داد باید هزاران کلمه نوشت که در این صفحه نمی گنجد، لذا در صورت تمایل صفحه آموزش الگوریتم مرغ مگس خوار را مطالعه نمایید. در مثال های بالا و در تمام کوئری های جستجو شده توالی کلمات در کنار هم قرار میگیرند تا مفهوم جستجو کاربر درک گردد. ساز و کار الگوریتم برت کمی پیچیده تر است، برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه آموزش الگوریتم برت مراجعه نمایید.
به زبان ساده، سئو خارجی مثل صحبت از یک متخصص و مرجع قرار دادن او در یک همایش یا کنفرانس است. به همین شکل اگر سایت ما در سایت های دیگر لینک شود و مرجع قرار گیرد موتور جستجو به سایت ما به چشم یک سایت مرجع و محبوب نگاه می کند . البته بحث در اجرا پیچیده تر می شود اما انتظار می رود با ماهیت کلی سئو خارجی سایت آشنا شده باشید. اکثر ما در هنگام مواجهه با پرسش، جهت کسب اطلاعات، برای خرید و یا بررسی محصولات و … سریعا به سراغ گوگل می رویم تا نیاز خود را رفع نماییم. گوگل هم بر اساس الگوریتم های خود سعی می کند بهترین نتیجه (صفحات سایت ها و البته گاها خود جواب) را با توجه به عبارت جستجو شده ما، نمایش دهد تا نیاز ما را رفع نماید.
دلیل این موضوع جلوگیری از سو استفاده و کلاه برداری سایتهای اینترنتی بوده است. از این رو اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، لازم است به آن توجه کنید تا هیچگاه به دام این الگوریتم بیرحم نیوفتید. شما میتوانید با جلوگیری از قراردادن محتوای اسپم، طراحی مناسب سایت، درج اینمادها و شمارههای تماس تا حد زیادی سایت خود را قابل اعتماد کنید. در کنار بک لینکهای خوب، استفاده از آنها به شیوه اسپم یا در سایتهای نامناسب میتواند تاثیر منفی در رتبه و جایگاه سایت داشته باشد که در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته به عوارض آن خواهیم پرداخت. گوگل اهمیت بسیار زیادی برای بک لینکهای قدرتمند قائل است و اگر از بک لینکهای خوب استفاده کنید، احتمال افزایش رتبه شما در نتایج گوگل بالاتر خواهد بود.
اگر به دنبال ارتقا سایت خود هستید سرویسهای ما با این خدمت را بهصورت پیشرفته این خدمت را به شما ارائه میدهد. با مطالعه مقاله “آموزش فایل robots.txt“، به طور کامل با نحوه درست کردن و کارکرد این فابل مهم آشنا خواهید شد. ما در ویکی دمی یک مقاله پروژه محور راجع به “چگونگی افزایش سرعت سایت“ داریم، اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در این زمینه می گردید، حتما این مقاله را مطالعه نمایید. بر طبق یک مطالعه، بیش از 60% جستجوها با تلفن های همراه انجام می شود، پس mobile-friendly بودن یک سایت در سئو اهمیت بسیاری دارد. در واقع شما باید متعهد باشید به اینکه، همان قدر برای محتوایتان زمان می گذارید که برای ساخت بک لینک نیز باید زمان بگذارید.
اول آن که به وسیلهی هندینگها میتوان اهمیت بخشهای مختلف محتوا را به موتور جستوجو فهماند. حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را بهصورت جزئیتر بررسی کنیم. سلسله مراتب سایت به سازماندهی صفحات شما اشاره دارد آن را مانند یک شجرهنامه تصور کنید. اگر صفحه اصلی (Homepage) والد باشد، فرزندان آن شامل صفحات مثل /products/، /about/ یا /blog/ هستند. این صفحات فرزند ممکن است خودشان فرزندانی داشته باشند، مانند /products/sushi-rollers/.
این بخش به معنی فیلتر کردن نتایجی که فقط کلمه کلیدی دقیق یا اصلی را دارند استفاده میشود. در واقع این قسمت یکی دیگه از راه های پیدا کردن کلمات مرتبط با حوزه خودتونه بیشتر برای افرادی که ایده ای برای تولید محتوا ندارن میتونه عالی باشه. همان طور که مشاهده میکنید هربار یک نتیجه جدید میتونید برای هر کلمه کلیدی که مد نظرتون هست پیدا کنید. بازم میشه این کارو کرد این بار باید موستون رو وسط کلمه کلیدی قرار بدید مطابق تصویر پایین. خب حالا باید برای عوض شدن نتایج و پیدا کردن نتایج جدید موستون رو مثل من که تو تصویر بالا بردم اول کلمه کلیدی قرار دادم قرار بدید همین. ببینید تو مرحله اول تنها کاری که شما باید انجام بدید اینه که بدونید کاربران یا مشتریان وب سایت شما دنبال چی هستن و تمام.
به عنوان مثال برای آزمایش این ابزارها من وب سایت خودمون رو داخل pagespeed گوگل قرار دادم و نتیجه شد تصویر پایین. به عنوان مثال من دامنه وب سایت پی ام سئو رو بهش دادم و تمامی صفحات منو از نظر سازگاری با موبایل بررسی کرد. این اعتماد میتواند نرخ تبدیل و تعامل کاربران را افزایش دهد که بهطور غیر مستقیم بر سئو تأثیر مثبت دارد. امیدوارم که این فصل رو هم به خوبی درک کرده باشین و با تمرکز کامل فصل بعدی که درباره بهینه سازی یک محتواست رو شروع کنید. خب بیاید بریم سراغ چگونگی تحقیق یک کلمه کلیدی در ابزار google search console.
همچنین تلاش کنید از کلمات کلیدی هدف در آدرس صفحه استفاده کنید؛ بدون اینکه آدرس صفحه خیلی طولانی شود. معمولا برای سایت های فارسی از آدرس دهی فارسی نیز استفاده میکنیم ولی عبارات اضافی مثل از در با به برای و … را از آن حذف میکنیم. تگ title برای معرفی عنوان صفحه و تگ description برای توضیحات کوتاه در مورد صفحه استفاده میشود. ممکن است به صورت تکنیکال تاثیر این دو فاکتور در رتبه بندی صفحات پایین اعلام شود ولی در عمل اهمیت بسیار بالایی خواهند داشت. زیرا کاربر هنگام جستجو در گوگل مستقیما این دو عبارت را مشاهده کرده و بر همین اساس سایت شما را از میان سایر لینک ها انتخاب میکند. هرچقدر عنوان و توضیحات شما جذاب تر باشد شانس بیشتری برای جذب مخاطب خواهید داشت.
درست است که نباید به سایت یک رقیب لینک دهید یا از سایت خود در صفحات محصول یا خدمات لینک خارجی بدهید، اما نباید بهطور کامل از لینکدهی به سایتهای خارجی اجتناب کنید. برای گوگل، لینکدهی داخلی و خارجی (Outbound) نشانهای از یک وبسایت سالم و معتبر است. اگر شما وبسایت خود را اداره میکنید و میخواهید ترافیک جستجوی ارگانیک خود را افزایش دهید، باید وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینهسازی کنید. مالکین وبسایت که تازه وارد دنیای سئو شدهاند و میخواهند یاد بگیرند چگونه رتبهبندی موتور جستجوی سایت خود را بهبود دهند. ما به اصول سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، تکنیکهای ساخت بکلینک و موارد دیگر خواهیم پرداخت. افرادی که سئو را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند، متوجه میشوند که انجام سئو به چه میزان برای رشد کسب و کارها اهمیت دارد.
همچنین از دیگر ترفندها برای سئو تصاویر نیز میتوان به کمتر بودن حجم فایل، ثبت فراداده یا Metadata برای تصویر، قرار گرفتن در مرکز صفحه، ریسپانسیو و مرتبط بودن تصاویر نیز اشاره نمود. به طور کلی استفاده از ریپورتاژ آگهی علاوه بر دو مزیت بالا، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. از این رو با استفاده از Ahrefs میتوانید به راحتی بک لینکهای مرده را پیدا کرده و آنها را با بک لینکهای مفید و ارزشمند عوض نمایید. در این صورت است که شما میوانید فروش خیلی زیاد و بینهایت را در کسب و کار خود تجربه کنید و از آن لذت ببرید. در کسب و کارهای دیجیتالی مسئله مهمی که وجود دارد این است که مردم شما را ببینید و پیدا کنند.
یکی از مهمترین کارهایی که باید در سئو برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت انجام دهیم، فشرده سازی فایلهای css و js است. معمولا سایتها دارای تعداد زیادی از فایلهای css و جاوا اسکریپت هستند که بارگذاری همه آنها منجر به تاخیر در لود صفحه مورد نظر میشود. ما سعی کردیم تا آموزش سئو به زبان ساده را به معنای واقعی کلمه در این صفحه برای شما ارائه کنیم تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن اطلاعات کامل و جامعی درمورد آن به دست آورید. هدف این است که در یک ویدیو، درک روشن و واضحی از موتورهای جستجو، بهینهسازی SEO و نحوه کار آن به شما ارائه شود. کلمات کلیدی ناوبری زمانی استفاده میشوند که کاربر بهدنبال یک وبسایت، صفحه خاص یا برند خاص باشد. عبارتهای مثل «دیجیکالا»، «ورود به اینستاگرام» و «صفحه اصلی دیدوگرام» از نمونههای کلمات کلیدی ناوبری هستند.
ابزارهای ردیابی بک لینک اطلاعات زیادی به ما از نحوه لینک سازی رقبا و خودمان می دهند. همچنین ابزارهایی برای بررسی میزان فعالیت رقبا در سایت های دایرکتوری و شبکه های اجتماعی موجود است که اطلاعات قابل توجهی به ما می دهد. پاندا با هدف افزایش رضایت کاربران محتواهای بی کیفیت را از نتایج حذف می کند و به محتواهای مفید رتبه بهتری می دهد. زمانی که مجموعه سایت هایی را به منظور لینک سازی ایجاد می کنیم و در آن مطالب مرتبط یا نزدیک با سایت هدف قرار می دهیم ما دارای یک پی بی ان هستیم. شبکه لینک های خصوصی جزء روش های کلاه سیاه می باشد اما در صورت ایجاد و نگهداری اصولی سایت ها می تواند برگ برنده ما در حوزه های پر رقابت باشد. موتورهای جستجوگر با توجه به حجم زیاد سایت ها و محدودیت هایی (مالی و ...) جهت خزش تمام صفحات وب برای هر سایت محدودیتی را جهت کرلینگ در نظر گرفته اند که به آن بودجه خرش می گوییم.
خوشبختانه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که کار ما را بسیار ساده کردهاند. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً میدانند بهدنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را بهوضوح مشخص میکنند. کلمات کلیدی کوتاه، که با عنوان «کلمات کلیدی اصلی» یا «Head» نیز شناخته میشوند، عبارات یک یا دو کلمهای پرجستجو هستند. این کلمات معمولاً در جستجوهای عمومی استفاده میشوند و به دلیل حجم بالای جستجو، میتوانند ترافیک زیادی ایجاد کنند. واژههایی مانند «فوتبال»، «تبلت»، «کاغذ دیواری»، «لباس» و «سفر» نمونههایی از این دستهاند.
این صفحات معمولا در هر بخشی از قیف فروش به کار گرفته شده و در ابتدای ورود کاربر ظاهر میشوند. کاربری این صفحات برای زمانی است که میبایست اطلاعات خاصی از کاربر برای هدفی مشخص در حین ورود دریافت کرد. گوگل برای فهمیدن این موضوع شروع به شمارش کلمات کلیدی در متن ;vni و اگر این تعداد به اندازه استاندارد بود، تکرار میکنم به اندازه استاندارد بود، رتبه خوبی را برای آن در نظر میگیرد. هنگامی که کلمه کلیدی را برای صفحه خود در نظر میگیرید، گوگل باید متوجه شود که آیا محتوا نوشته شده مرتبط با کلمه کلیدی است یا خیر. برای کامل کردن این بخش از آموزش سئو، میتوان به چند پیشنهاد دیگر نیز در روند یافتن کیورد اشاره کرد.
محتوای خوب کاربران رو راضی میکنه و موتورهای جستجو هم به سایتت توجه بیشتری نشون میدن. کلیدواژهها نقش حیاتی در سئو دارند و انتخاب صحیح و استفاده مناسب از آنها میتواند به بهبود رتبهبندی سایت در نتایج جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک کمک کند. با تحقیق و تحلیل مناسب کلیدواژهها، میتوانید به نتایج بهتری در سئو دست یابید و سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. و یک ساختار سایت منظم هم برای بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو، اهمیت دارد. چرا؟زیرا به کاربران این امکان را میدهد که به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لینک سازی داخلی چیست را مطالعه نمایید. از سوی دیگر، یکی دیگر از اصول بهینه سازی و آموزش سئو سایت، آشنایی با اجزای سایت است. استراکچر یک سایت از بخشهای مختلفی مانند هدر، فوتر، بخش اصلی محتوا، تیتر اصلی و غیره تشکیل شده است. با رعایت این نکات کلیدی، می توانید سئوی وب سایت خود را ارتقا داده و رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید. به این نکته توجه کنید که بسیاری از این موارد ساده به نظر میرسند اما موفقیت در آنها نیاز به تجربه، تمرین، آموزش و یادگیری مداوم دارد. سئو سیگنال یک ابزار ایرانی قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل سئو است که مخصوص وبسایتهای فارسیزبان طراحی شده.
در حالی که لینکهای داخلی مهمن، لینکهای خارجی هستن که میتونن واقعاً پتانسیل رتبهگیری سایتت رو بالا ببرن. معمولاً سایتهای برتر اینترنت اونهایی هستن که تعداد زیادی لینکهای باکیفیت دارن. از خودت بپرس سایتت واقعاً شایسته اینه که توی نتایج جستجو بیاد؟ یعنی محتوای سایت واقعاً ارزشمنده؟ سایتهایی که محتوای کپی یا اسپم دارن، ممکنه بهطور پیشفرض از نتایج حذف بشن. کلمات کلیدی LSI نقش مهمی در سئو دارند و عدم استفاده از آنها به شدت شانس رتبهبندی را کاهش میدهد. هر کلمه کلیدی تمرکزی که در یک صفحه وب استفاده میکنید باید برای اولین بار در آن وبسایت استفاده شود، در غیر این صورت، تأثیر منفی بر سئو خواهد داشت.
کسب رضایت کاربر و موتورهای جستوجو دو عاملی هستند که یک سایت را به موفقیت نزدیک میکنند. روشهای زیادی برای انجام این کار وجود دارد و بدون هیچ تجربهای در زمینه SEO، ممکن است دشوار باشد که بدانید از کجا باید شروع کنید. با رعایت این نکات، می توانید به رتبه های برتر در نتایج جستجو دست پیدا کنید. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما میتوانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را بهعنوان یک مرجع معرفی کنند. E-E-A-T مخفف تجربه (Experience)، تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابلاعتماد بودن (Trustworthiness) است. این مجموعه از دستورالعملهای گوگل برای ارزیابی محتوای آنلاین توسط ارزیابهای انسانی طراحی شده است.
در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی میپردازیم. در مقایسه با سئو، تبلیغات پولی مانند گوگل ادز سریعتر نتیجه میدهند، اما هزینههای بیشتری دارند. در حالی که سئو یک روش پایدارتر است که به سرمایهگذاری بلندمدت نیاز دارد و نتایج آن معمولا به مرور زمان ظاهر میشوند. همچنین میتوانید URLها یا کل سایت خود را در Google Search Console بررسی کنید. با توجه به امکاناتی که Google Search Console ارائه میدهد، هر متخصص سئو باید از آن استفاده کند.
سئو واقعاً سخت نیست، ولی برای مسلط شدن به بخشهای پیشرفتهترش زمان میبره. اما تا اون موقع، بهتره اصول اولیه سئو رو یاد بگیری تا زودتر نتیجه بگیری و از همون اول دستت پر باشه! ما همچنین Assignmentها و آزمونهای مختلفی در این آموزش داریم تا تجربه یادگیری بهتری کسب کنیم و برای دنیای واقعی آماده شویم. می توان به موارد بیشتری اشاره کرد اما به دلیل طولانی نشدن مقاله ادامه نمی دهیم اما در مقاله تفاوت افزونه یوست سئو و رنک مث مفصلا به این مورد خواهیم پرداخت. اگر میخواهید از جزئیات و نحوه عملکرد این الگوریتم باخبر شوید صفحه آموزش الگوریتم رنک برین را مشاهده نمایید.
سرعت وب سایت در حال حاضر اگر مهمترین موضوع در زمینهی سئو نباشد، قطعا جزو چند اولویت اول خواهد بود. منظور از بازاریابی محتوا، توسعه و توزیع محتوا در بخشهای مختلف اعم از بلاگ، پستهای رسانه اجتماعی، صفحات محصول و غیره است. این کار به گونهای انجام میشود که موضوعات در سایت شما پیوستگی و ارتباط داشته و در نهایت منجر به ایجاد روابط قویتر با مشتریان و کاربران شما شود. الگوریتم پاندا از سال 2011 برای جلوگیری از کپی برداری روی کار آمده و از آن زمان بازار کار تولید انواع محتوا و بازاریابی محتوا بسیار داغ شده است. از این رو برای آن که به جایگاه مطلوبی در نتایج گوگل برسید به هیچ عنوان متن، عکس و هیچ چیز دیگری را از سایت های دیگر کپی نکنید. تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، میتواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیکتر کند.
سئو مارکتینگ به دلیل تغییرات مداوم الگوریتمهای موتورهای جستجو، نیاز به بهروزرسانی و تطبیق مداوم دارد تا سایتها همچنان در رتبههای بالای نتایج جستجو باقی بمانند. سئو (SEO) یا بهینهسازی موتور جستجو، به مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها اطلاق میشود که با هدف بهبود رتبه یک وبسایت در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو مانند گوگل به کار گرفته میشود. وقتی کاربران به دنبال اطلاعات، محصولات یا خدماتی هستند، به طور معمول از موتورهای جستجو استفاده میکنند. سئو به کسبوکارها کمک میکند تا با قرار گرفتن در رتبههای بالاتر نتایج جستجو، بهتر دیده شوند و در نتیجه، ترافیک ارگانیک بیشتری به وبسایت خود جذب کنند. افرادی که مسیر یادگیری سئو را طی میکنند، با اصول و قوانین موتورهای جستجو آشنا میشوند و میتوانند با پیادهسازی استراتژیهای مناسب، به بهبود عملکرد وبسایتها در نتایج جستجو کمک کنند. آموزش حرفه ای سئو علاوه بر مباحث تئوری، شامل آموزش ابزارها و تکنیکهای کاربردی نیز میشود تا کارآموزان بتوانند دانش خود را به صورت عملی پیادهسازی کنند.
برای شرکتهای داخلی بزرگی که سئو نقش بسیار مهمی در ارتقا و پیشرفت جایگاهشان دارد، داشتن یک تیم سئو داخلی به آنها پیشنهاد نمیشود. به طور معمول این دسته از شرکتها برای بهبود وضعیت کار خود از مشاوران حرفهای و متخصص بهره میبرند. یادگیری اینکه سئو چیست یک پروسه طولانی مدت است اما در این بخش از مقاله ما قصد داریم تا مراحل یادگیری سئو را به طور مختصر و کوتاه با شما بررسی کنیم. استفاده از عناوین مناسب و جذاب، باعث جذب کاربران بیشتر به صفحه میشود، علاوهبرآن مقدمهای جذاب نیز نقش مهمی در نگهداشت کاربر در صفحه شما میشود. ساختار داده ها روی سایت شما، نقش قابل توجهی را در عملکرد سئو شما ایفا می کنند. هر چه بیشتر راجع به آن مطالعه کنید، در آینده، عملکرد کلی سایتتان را بهبود خواهید داد.
رقبای شما در دنیای گوگل و سئو الزاماً همان رقبای مستقیم کسبوکار شما نیستند. اگر رقبای محلی شما حضور آنلاین ندارند، تهدید بزرگی برای شما نخواهند بود. باید ببینید چه کسانی (و چه محتوایی) در نتایج جستجو رتبه میگیرند تا بتوانید پیشرفت کنید. این دستورالعملها به شما کمک میکنند تا URLهای ساده و قابلفهم برای موتورهای جستجو و کاربران ایجاد کنید. فیچر اسنیپتها در بالای برخی نتایج جستجو، در موقعیتی به نام موقعیت صفر (Position Zero) ظاهر میشوند. این موقعیت شما را بالاتر از تمام صفحات دیگر قرار میدهد و میتواند به سایت شما کمک کند تا کلیکها و ترافیک بیشتری به دست آورد.
شما میتوانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید. به روشهای غیرقانونی و مخرب برای کسب رتبه بهتر سایت، سئو کلاه سیاه گفته میشود. این روشها شامل استفاده از محتوای کپی شده، خرید لینکهایی باکیفیت پایین، ثبت کامنتهای اسپم و استفاده از تکنیکهای مختلفی همچون پنهانکردن محتوا و استفاده از صفحات پر از کلمات کلیدی هستند. استفاده از سئو کلاهسیاه در بلندمدت میتواند باعث پنالتی شدن وبسایت توسط موتورهای جستجویی شده و بهجای بهبود رتبه، باعث کاهش رتبه وبسایت میشود. اگر میخواهید افراد وبسایت شما را از طریق گوگل بهراحتی پیدا کنند، باید اصول سئو را رعایت کنید.اصطلاح بهینهسازی موتور جستجو (SEO) به ترکیبی از تکنیکهای داخلی، خارجی و تکنیکال اشاره دارد.
اگر با اصول و مبانی سئو آشنا هستید و زمان کافی برای تحقیق و اجرای استراتژیهای سئو دارید، میتوانید سئو را خودتان انجام دهید. اما اگر تخصص و زمان کافی ندارید، بهتر است از یک متخصص سئو یا یک شرکت حرفهای برای بهبود سئوی سایت خود کمک بگیرید. برای بهینهسازی محتوا، ابتدا محتوای باکیفیت و مرتبط با کلیدواژههای هدف تولید کنید. از کلیدواژهها به صورت طبیعی در عناوین، سرصفحهها و متن اصلی استفاده کنید. همچنین متا تگها و توضیحات متا را بهینهسازی کنید و از تصاویر و ویدئوها برای افزایش جذابیت محتوا استفاده کنید.
اگر هاست شما از زمان پاسخگویی سرور ضعیفی برخوردار باشد، حتی با بهینه سازی های دیگر هم نمیتوان بهطور قابل توجهی این مشکل را برطرف کرد. برای پیدا کردن یک کلمه یا عبارت کلیدی شما به طی کردن 5 مرحله نیاز دارید. اگر میخوای بیشتر با مفهوم سئو آشنا بشی من یک مقاله کاملا جامع در این باره برات نوشتم با عنوان سئو چیست؟ که حتما اونو مطالعه کن. در زمینه سئو هیچ پایانی وجود ندارد و ما مرزی برای تعیین این بحث نداریم که یک متخصص حرفهای چه شخصی است، زیرا هرکس برای خود در حوزه سئو سبک و روش متفاوتی دارد. پس قطعا شما نیز میتوانید جزو این افراد باشید و به درآمدهای زیاد و داشتن زندگی بیدردسر و راحت به ویژه در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی فکر کنید.
جاهای خوبی که میتونی کلمات کلیدیت رو بذاری، شامل تگ عنوان، متا دیسکریپشن، تیترها، و متن اصلی صفحاته. دوره کامل سئو برای مبتدیان در وردپرس (بهینهسازی موتور جستجو) - مراحل قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و سایر موتورهای جستجو. انتخاب کلمه کلیدی یکی از مهمترین وظایف ما هنگام نوشتن یک مقاله یا تولید یک صفحه جدید است. میتوانید از منابع آموزشی مختلف مانند کتابها، مقالات و دورههای آنلاین استفاده کنید. سپس با تحقیق کلیدواژهها، بهینهسازی محتوا، لینکسازی و بهینهسازی تکنیکال سایت خود را بهبود بخشید.
اسکیما مارک آپها یا نشانه گذاری طرحواره، شکل جدیدی از بهینه سازیها توسط گوگل است که نخستین بار در سال 2011 در موتورهای جستجو گوگل، Bing و یاهو ایجاد شدند. اسکیما کد میتواند به شما کمک کند تا دادههای سایت خود را به صورت ساختار یافته به گوگل نمایش داده شوند. به این نکته توجه کنید که Schema Markup، کدی (HTML) است که به درک موتورهای جستجو از محتوای شما کمک میکنند. این در حالی است که Rich Snippetها، نتایج یا دادههایی هستند که شما آنها را در نتایج گوگل مشاهده میکنید. برخی از انواع اسکیماها عبارتند از مقالات، کسب و کارهای محلی، نقد و نظرات، سوالات متداول.
شما میتوانید با مشاهده قیمت طراحی سایت شرکتی و ارسال فرم طراحی سایت، این نوع پلتفرمها را از مجموعه SEOEDU با رعایت نکات سئو در طراحی آنها دریافت کنید. تمام طراحیهای سایت مطابق با آموزش سئو انجام شده و این مزیت برتری است که در SEOEDU خواهید داشت. جالب است بدانید گوگل در همین 4 روز نخست سال جدید میلادی 2023، 2 آپدیت را برای الگوریتم خود ارائه کرده است. بنابراین لازم است برای جا نماندن از این تغییرات، هر از چند گاهی به خصوص بعد از آپدیتهای هسته گوگل، نسبت به آموزش مجدد سئو اقدام کنید. 1- انتشار ریپورتاژ خبری در سایتهای پربازدید و پرمخاطب سبب میشود تا افراد زیادی با کسب و کار شما آشنا شوند و از این طریق وارد سایت شما شده و نرخ بازدید سایت را افزایش دهند. در این روش شما در گوگل و یوتیوب جستجو میکنید و نتایج مربوط به سئو را مطالعه کرده تا بر این مهارت مسلط شوید.
پس از آن، یاد خواهیم گرفت که چگونه سرعت بارگذاری یک صفحه وب را افزایش دهیم زیرا این موضوع بر رتبهبندی در موتورهای جستجو مانند گوگل تأثیر میگذارد. لینک سازی داخلی یعنی لینک دادن به صفحاتی دیگر از سایت خودتان موجب میشود ارتباط معنایی میان این صفحات ایجاد شده و با تقویت یکدیگر همه آنها پیشرفت کنند. اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید. تحلیل و بررسی نیاز کاربران یکی از مهمترین کارها در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی سایت است که در آن یوزر اینتنت یا همان مقصود کاربر را برای کیوردها مشخص می کنیم.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/