SEO چیست و چرا برای کسب و کارهای کوچک ضروری است؟

چگونه سئو می تواند کسب وکار کوچک شما را متحول کند؟

بنابراین فهمیدیم که مهم ترین بخش در سئو داخلی این است که اطمینان حاصل کنید محتوای شما باکیفیت و فوق العاده است. اما این به تنهایی کافی نیست و یکسری فاکتور مهم دیگر وجود دارند که باید رعایت شوند. اگر علاقه مند هستید بیشتر در این زمینه اطلاعات به دست بیاورید، مقاله سئو داخلی ما می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. در نتیجه اگر بدانید seo چیست به سادگی می توانید بهترین اتفاقات را برای آینده وب سایت و کسب و کار خود، رقم بزنید. یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در محتوا شما تاثیر بگذارد و باعث افزایش رتبه وب سایت شما شود این است که چقدر محتوای شما تازه است. این اصطلاح، افزایش میزان و کیفیت ترافیک وب‌سایت شما از طریق نتایج ارگانیک موتور جستجو را نشان می‌دهد.

از طرف دیگر سئوی کلاه سفید راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است. این کار اغلب منجر به مجازات شدیدی برای بازاریابان خواهد شد و شانس آن‌ها برای ساختن چیزی پایدار در آینده را از بین می‌برد. ممکن است از این راه مقداری درآمد کسب کنید، اما باید به طور مداوم به دنبال به روزرسانی‌های موتور جست‌وجو باشید و روش‌های جدیدی برای طفره رفتن از قوانین بیابید. قبل از اینکه به برخی از عوامل سئو داخلی و خارجی بپردازیم اجازه دهید در مورد محتوا صحبت کنیم. اکنون که شما می‌دانید سئو چیست و اصول اولیه و تعریف سئو را می‌دانید؛ به برخی از مؤلفه‌های آن با جزئیات نگاه می‌کنیم.

هنگامی که بازدید کننده پس از مشاهده فقط یک صفحه، سایت شما را ترک می کند، گوگل آن را به عنوان نرخ پرش محاسبه می‌کند. داشتن یک چمن زیبا باعث می شود افراد زیادی برای بازدید از خانه شما بیایند، اما اگر اتاق نشیمن شما، میهمانان را یاد یک منطقه جنگی بیاندازد، آن‌ها به سرعت از خانه‌تان بیرون می‌روند. اگر بخواهیم تمام پست‎ها را بشماریم، مطمئناً این تعداد بیشتر می‌شود. پس این تعداد محتوا باعث می‌شود که متفاوت بودن و شاخص شدن، به نوعی سخت باشد. اما اگر می‌خواهید وبلاگ خود را به یک وبلاگ موفقیت آمیز تبدیل کنید، مجبورید تلاش خود را بکنید.

سئوی داخلی به بهینه‌سازی محتوا و ساختار صفحات داخلی سایت اشاره دارد، در حالی که سئوی خارجی به تکنیک‌هایی مانند لینک‌سازی و ایجاد اعتبار از سایت‌های دیگر تمرکز دارد. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری به وب‌سایت خود جذب کنید و برند خود را ارتقا دهید. برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باید یک استراتژی منطقی داشته باشید و محتوای جذاب و مرتبط با مخاطبان خود را به اشتراک بگذارید. اگر وب‌سایت شما از نظر فنی مشکل داشته باشد، هیچ‌گاه نمی‌توانید در نتایج جستجو رتبه‌ی بالایی کسب کنید. واضح است که هر چه رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، احتمال اینکه افراد به سایت شما مراجعه کنند بیشتر است. اما این فقط به اندازه ترافیک نیست، بلکه کیفیت ترافیک نیز مهم است.

به همین دلیل هر کسب و کاری که می خواهد قابلیت رویت خودش را در موتور های جستجو و مشتریان خودش را افزایش دهد، باید تلاش کند که رتبه بندی SERP خودش را بهبود بخشد و در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هنر و دانش کسب رتبه بالاتر در صفحات موتورهای جستجو مانند گوگل است. گوگل آنالیتیکس برای تحلیل رفتار کاربران مفید است، اما برای بررسی رتبه سایت در نتایج جستجو، گوگل سرچ کنسول ابزار ضروری محسوب می‌شود و اطلاعات دقیقی درباره وضعیت ایندکس و عملکرد صفحات ارائه می‌دهد. سئو داخلی به بهینه‌سازی عناصر و محتوای وب‌سایت اشاره دارد که در داخل وب‌سایت قرار دارند. هدف از سئو داخلی افزایش قابلیت مشاهده و رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت در نتایج جستجو است.

معمولاً شامل نتایج ارگانیک، تبلیغات پولی، و گاهی اوقات نتایج مختلف دیگر مثل نقشه‌ها یا تصاویر می‌شود. در سال ۱۹۹۸، گوگل وارد عرصه شد و با طراحی ساده و تمرکز بر لینک‌ها و محتوای باکیفیت، به سرعت به محبوبیت رسید. گوگل الگوریتم‌های پیچیده‌تری را برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و ارائه نتایج دقیق‌تر به کاربران معرفی کرد. سئو پروسه ای است که در طولانی مدت نتایج شگفت انگیزی برای سایت شما خواهد داشت. لینک گرفتن از وب سایت هایی که اعتبار خوبی نزد گوگل دارند، می توانند در رتبه بندی صفحات سایت شما تاثیر بسزایی بذارد.

علاوه بر ۴ عامل رسمی که گوگل معرفی کرده است، عوامل دیگری نیز در تجربه کاربری موثر هستند که در ادامه به مواردی خواهیم پرداخت. سیگنال‌های تجربه کاربری در سئو شامل ۴ آیتم هستند که به بعضی از آن‌ها تا به اینجا اشاره کرده‌ام. سیستم کش وب‌سایت باعث می‌شود صفحات وب، به صورت فایل‌های استاتیک درآیند و سرعت بارگذاری صفحات افزایش یابد. چرا که هر کاربر، وب‌سایت را از نزدیک‌ترین سرور به منطقه خود مشاهده می‌کند. وقتی از اسکیما مارک‌آپ استفاده می‌کنید، سایتتان در نتایج جستجو چشم‌نوازتر از رقبایتان به نمایش در می‌آید و این باعث می‌شود کلیک بیشتری دریافت کنید. استفاده صحیح از اسکیما مارک‌آپ باعث می‌شود گوگل و سایر موتورهای جستجو؛ بهتر مطالب سایت شما را درک کنند.

اگر می خواهید بدانید که کار سئو چیست، سمینارهای مختلفی هستند که این مهارت را از ابعاد مختلف به صورت جامع، بررسی می کنند. بیشتر اساتید سئو با برگزاری سمینارهایی قصد دارند تجربیات خود با انبوهی از عاشقان سئو درمیان بگذارند. برای اینکه میزان فروش حاصل از ورودی گوگل مشخص شود، می توانید از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. در ادامه ما می خواهیم به موضوعاتی که روی قیمت و تعرفه سئو بر اساس پروژه تاثیر دارند، صحبت کنیم. همین نکته مهم را نیز در زمان ساخت بک لینک نیز باید به خاطر داشته باشید.

بک‌لینک یکی از کلیدی‌ترین بازیگران صحنه سئو است و می‌تواند تاثیر زیادی در رتبه‌ بندی‌ها داشته باشد. بیشترین بخش از ترافیک ورودی وب‌ سایت‌ها از طریق موتورهای جست‌وجو تامین می‌شود؛ این جمله به‌ تنهایی می‌تواند اهمیت SEO را نشان دهد. اما برای درک دقیق‌تر، بهتر است به داده‌های واقعی نگاهی بیندازیم. بر اساس آمارهای اخیر، حدود 68 درصد از تمامی تجربیات آنلاین با یک جست‌وجو در موتورهای جست‌وجو آغاز می‌شود و گوگل با بیش از 90 درصد، بیشترین سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. بهینه سازی UX با افزایش قابلیت استفاده، دسترسی و رضایت کاربر بر بهبود تجربه کاربر کلی تمرکز دارد. برای ایستادگی و حفظ کاربران ، باید به طور مداوم تجربه کاربر تلفن همراه خود را بهینه کنید تا اطمینان حاصل کنید که کاربران برنامه بهترین تجربه ممکن را دارند.

دقت داشته باشید که هیچ زمان نمی توان تاثیری که یک لینک بر روی وب سایت می گذارد را اندازه گیری کرد. سئو خارجی سایت شامل تمامی فعالیت هایی است که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است و هدف از آن ها ارتقا رتبه و اعتبار وب سایت مدنظر می باشد. محتوایی می تواند رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیرد که بهترین پاسخ را برای مشکل کاربران ارائه کرده باشد. یکی از کارهایی که این وب سایت ها از جمله Moz، انجام دادند، این بود که فعالیت های مرتبط با سئو را به چندین بخش دسته بندی کردند. در ادامه این دسته بندی ها و نام گذاری ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

در مورد نتایج برتر، هدف سئو بالاتر از هر چیز دیگری بهبود رتبه جستجوی وب سایت شما است. چرا رتبه بندی مهم است؟ زیرا ۷۵ درصد از مردم هرگز از صفحه اول عبور نمی کنند. نکته مثبت این است که سئو در درازمدت دید شما را افزایش می دهد زیرا کسب و کار شما در حالی که در رتبه بندی بالا می روید قابل مشاهده است. این همچنین به این معنی است که شما می‌توانید برای مدت طولانی‌تری در رتبه اول باقی بمانید و توجه کوتاه مدت به مواردی مانند «جستجوی پولی» و سایر اشکال بازاریابی دیجیتال را از بین ببرید. با عمل به راهکار اول، احتمالاً رتبه‌بندی رقابتی ناشناخته را برای کلمات کلیدی که روی آنها تمرکز می‌کنید، کشف خواهید کرد. این کار به شما کمک می‌کند تا دامنه‌‌ کامل محتوا و سایت‌هایی را که برای بازدیدکنندگان با شما رقابت می‌کنند شناسایی کنید.

چون کسب‌وکارهای آنلاین به طور فزاینده‌ای اهمیت سئو را در افزایش ترافیک وب‌سایت خود تشخیص می‌دهند. محتوای باکیفیت، آموزنده و جذاب، نه تنها بازدیدکنندگان را جذب می‌کند، بلکه بک لینک نیز به دست آورده و رتبه جست‌وجو را افزایش می‌دهد. سئو به موضوعی بحث برانگیز برای شرکت‌های کوچک و مشاغل فردی تبدیل شده است. در حالی که هزینه‌های مربوط به تجارت گران است، شرکت‌ها درگیر ایجاد بودجه‌های جداگانه‌ای برای بازاریابی آنلاین هستند. بسیاری از شرکت‌ها عقیده دارند که سئو و بازاریابی آنلاین تنها اتلاف زمان، منابع و پول است. آن‌ها ادعا می‌کنند که این کار در مقابل سایر اشکال بازاریابی، سود و فایده‌ی کم‌تری خواهد داشت.

مدت زمان مشاهده نتایج سئو بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله میزان رقابت در حوزه فعالیت شما، کیفیت محتوا و استراتژی‌های بهینه‌سازی. معمولا ممکن است 3 تا 6 ماه طول بکشد تا تغییرات مثبت در رتبه‌بندی وب‌سایت مشاهده شود، اما نتایج بلندمدت و پایدار هستند. ایجاد یک وب‌سایت شخصی و اعمال تکنیک‌های سئو روی آن بهترین راه برای تمرین است. با این کار می‌توانید نتایج تغییرات خود را به مرور زمان مشاهده کنید. در این مسیر می‌توانید از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول استفاده کنید تا با گذشت زمان روی مباحث مربوطه تسلط خوبی به دست آورید. یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است.

باید بدانید کدام کلید واژه می تواند ترافیک بیشتری برای شما همراه داشته باشد یا سرچ کدام یک از آنها می تواند کاربرتان را به مشتری تبدیل کند. با پاسخ به این سوالات می توانید رفتار کاربران خود را رمزگشایی کنید و با یک استراتژی درست در رقابت حاضر شوید. این ابزار می تواند به شما کمک کند تا در صفحه نتایج گوگل رتبه بهتری کسب کنید و اعتبار خود را در میان سایت های رقیب افزایش دهید. یعنی نباید انتظار داشته باشید که در مدت زمان کوتاه موفقیت بزرگی بدست آورید اما نتایج آن در درازمدت شگفت انگیز خواهد بود. برای موفقیت در کسب و کار نوپای خود بهتر است از متخصصین سئو کمک بگیرید. آنها بهتر می دانند از کدام فاکتورهای سئو در چه زمانی و در کجا استفاده کنند تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

وبلاگ‌نویسی مهمان یک راه عالی برای دریافت بک لینک از سایر وب‌سایت‌ها است. وقتی نویسنده مهمان یک وبلاگ می‌شوید، حتماً محتوای باکیفیت بنویسید که مربوط به وبلاگ مربوطه باشد. این مورد هم در وب فارسی بیشتر با انتشار رپورتاژ یا انتشار محتوا در سرویس‌های وبلاگ‌نویسی رایگان، جایگزین شده است. سرعت بارگذاری پایین می‌تواند بازدیدکنندگان را از ماندن در وب‌سایت شما باز دارد. با بهینه‌سازی کدها و تصاویر، مطمئن شوید که وب‌سایت شما به سرعت بارگذاری می‌شود.

اعتماد سازی برای برند از دیگر مزایایی است که این دیده شدن برای شما به ارمغان می آورد. با قرار گرفتن در موقعیت های برتر نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی سرچ شده، محصول یا خدمات برند شما به شکلی قابل اعتماد ذهن در کاربر ماندگار می شود. آموزش سئو (SEO) فرآیند یادگیری تکنیک‌ها و استراتژی‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. این آموزش شامل مفاهیم پایه‌ای و پیشرفته‌ای است که به کمک آن‌ها می‌توان وب‌سایت‌ها را برای موتورهای جستجویی مانند گوگل، بهینه‌سازی کرد. آموزش سئو به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا نحوه برخورداری از ترافیک طبیعی (ارگانیک) و بهبود رتبه در نتایج جستجو را یاد بگیرند. با بهینه‌سازی محتوا و کلمات کلیدی مرتبط با محصولات، وب‌سایت شما در نتایج جستجوهای مرتبط ظاهر خواهد شد.

طبق قوانین گوگل LCP زمان خوب، متوسط و ضعیف دارد که جزئیات آن در تصویر زیر مشخص است. مثلا برای یک صفحه محصول می‌توان با استفاده از کدهای اسکیما مارک‌آپ اجزایی مانند، نام محصول، قیمت محصول، توضیحات محصول، تعداد آرای مشتریان به محصول، تعداد در انبار و… را مشخص کرد. مثلا یک محصول دارید که دارای ۱۰ رنگ مختلف است و با انتخاب هر رنگ، آدرس صفحه محصول عوض می‌شود اما محتوا تقریبا ثابت است. در تصویر زیر، متا تگ کرکترست را ملاحضه می‌فرمایید که یک متا تگ مهم در سئو است. همانطور که در ابتدای این مطلب عرض کردم؛ یک متخصص سئو ضرورتی ندارد به صورت کامل با تمام کدهای HTML آشنا باشد اما حتما باید با کدهای مهم HTML آشنا باشد. برای هر کدام از این زاویه‌ها یک h2 (یا باکس) ایجاد کنید تا مخاطب شما، قسمت مورد نظر خود را مطالعه کند و در نهایت بتواند به سادگی خرید خود را انجام دهد.

این پروتکل نسخه امن HTTP است که پروتکل اولیه‌ برای ارسال داده بین مرورگر وب و وب‌سایت استفاده می‌شود. یکی از نکاتی که باعث کاهش سرعت صفحه می‌شود؛ وجود ریدایرکت‌های اضافی ۳۰۱ است. برای راه‌اندازی سیستم کش وب‌سایت در سایت‌‌های وردپرسی می‌توان از پلاگین wp-rocket استفاده کرد. بنابراین باید تصاویر بهینه شوند تا به سرعت لود صفحه آسیب نزنند. استفاده از تصاویر در صفحات لازم است اما همین تصایر باعث بالا رفتن حجم صفحه و کندی صفحه می‌شوند. خوب حالا بیایید ببینیم core web vitals شامل چه معیارهایی می‌شود.

این کلمه مخفف بهینه سازی موتور جستجو است که هنر رتبه بندی بالا در موتور جستجو در بخش غیر پولی است که همچنین به عنوان لیست‌های ارگانیک شناخته می‌شوند. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به گونه‌ای که یک موتور جستجو آن را به عنوان یک نتیجه برتر برای جستجوی یک کلمه کلیدی خاص نشان دهد. سئو YouTube فرآیند بهینه‌سازی محتوای ویدیویی در YouTube برای بهبود دیده شدن آن در نتایج جست‌وجو و پیشنهادهای یوتیوب است. این تکنیک شامل بهینه‌سازی عناوین ویدیو، توضیحات، برچسب‌ها، تامبنیل و معیارهای تعامل برای افزایش شانس کشف ویدیو توسط کاربران است. همان‌طور که گفتیم، لینک‌سازی مناسب که بخشی از استراتژی سئو کلاه سفید است، به رتبه‌گیری مناسب وب‌سایت کمک زیادی می‌کند.

هنگامی که‌ یک مشتری برای محصول یا خدمات شما جستجو می‌کند، این احتمال زیاد است‌ که در حال بررسی تجارت با شما یا یک رقیب باشد. هر موتور جستجو به نوعی خزنده‌ یا عنکبوت مخصوص به خود را دارد که اینترنت را جست‌وجو کرده‌ و صفحات وب جدید را پیدا می‌کند. سپس این صفحاتی که آنها پیدا می‌کنند به فهرست موتور جستجو‌‌ اضافه می‌شوند که در واقع، رکورد تمام صفحاتی هستند که بررسی شده‌ است. به این ترتیب، نه تنها سرمایه شما باز می گردد، بلکه فروش چند برابری را هم تجربه می کنید. برخی از وبسایت های بزرگ آموزش سئو پکیج های آموزشی یادگیری سئو را برای کاربران آماده کرده اند. شما دیگر نیازی نیست حتما برای یادگیری سئو، در مکان خاص یا در زمان خاصی قرار بگیرید.

بنابراین بهترین کار برای قرار دادن لینک‌های داخلی در صفحه محصول؛ در پایین صفحه محصول است. اگر در صفحه محصول لینک قرار دهید ممکن است کاربر روی لینک کلیک کند، از صفحه خارج شود و دیگر به این صفحه برنگردد. بخش اعظمی از سئو مربوط به تولید محتوای با کیفیت و جذاب در سئو و به طور خاص، سئو نویسی است. وقت کافی صرف نمی‌کنند و برنامه‌ریزی مناسب و دقیقی برای لینک‌سازی داخلی ندارند. لینک در سئو بسیار مهم است و هر صفحه وب که لینک بیشتری دارد اعتبار بالاتری دارد. در این نوع وب‌سایت‌ها دستمان برای طراحی URL بازتر است و می‌توانیم از برنامه‌نویس بخواهیم دقیقا ساختاری که ما می‌خواهیم را پیاده‌سازی کند.

استفاده از محتوای دسته اول همیشه توصیه می‌شود اما در صفحه محصول علاوه بر اینکه به سئو شما کمک می‌کند باعث فروش بیشتر محصولاتتان نیز می‌شود. در صورتی که لینک‌سازی داخلی اصولی؛ نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارد و باعث می‌شود صفحات مهم سایت برای گوگل مشخص شود و در نهایت رتبه بالاتری بگیرند. وب‌سایتی که اتوریتی پایینی دارد (مثل وب‌سایت‌های تازه تاسیس) قطعا نمی‌توانند در کلمات کلیدی پر جستجو، با وب‌سایت‌های بزرگ رقابت کنند. برای آشنایی بیشتر با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید و از بخش مخصوص آن استفاده کنید. گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بیش از ۲۰۰ فاکتور را مورد بررسی قرار می‌دهد.

عوامل مهم شامل محتوای باکیفیت، لینک‌های معتبر، تجربه کاربری، سرعت بارگذاری صفحات و بهینه‌سازی برای موبایل است. ظاهر شدن‌ در بالای رتبه‌بندی موتورهای جستجو باعث ایجاد اعتبار برای محتوای شما می‌شود. امروزه مشتریان به جای فروشندگان به تحقیق روی می‌آورند و سئو‌‌ می‌تواند آنها را در مورد بهترین معاملات، محصولات و خدمات با نام تجاری جدید و مزایای منحصر به فرد ارائه شده‌ توسط شما‌ آگاه کند. جستجوی ارگانیک به تمام نتایج جستجوی غیرپولی اشاره دارد که موتورهای جستجو بر اساس الگوریتم‌های خود ارائه می‌دهند. این نتایج بر اساس مرتبط بودن محتوا با عبارت جستجو شده و دیگر عوامل سئو به کاربران نمایش داده می‌شود. بیشتر افراد، معمولا به دنبال مراکز خدمات نزدیک محل زندگی و فعالیت خود هستند.

این موضوع باعث بهبود قابلیت رویت شما، افزایش احتمال جذب مشتریان و بهبود رتبه بندی شما می شود. با استفاده از محتوای با کیفیت که بر روی کلمات و عبارات کلیدی مربوطه تمرکز دارد، میتوانید در زمان نیاز مشتریان به آن ها کمک کرده و پاسخ سوالات و راهکار مشکلات آن ها را ارائه کنید. در دنیای دیجیتال امروزی که اینترنت، منبع اصلی اطلاعات و تجارت است، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO) نقشی اساسی در تعیین سرنوشت یک وب‌سایت ایفا می‌کند. در این بخش به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه SEO می‌تواند حضور شما در دنیای آنلاین را بسیار حرفه‌ای‌تر کند، تعامل کاربر را افزایش داده و حتی تبدیل کاربر له مشتری‌ها را بهبود دهد. رسیدن به این رتبه‌های برتر و حفظ آن‌ها نیاز به یک تلاش دائمی دارد چون رقبای شما نیز برای این رتبه‌ها تلاش می‌کنند. پس بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو، یک فرایند ادامه دار است.

پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد. ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. برخلاف تبلیغات پولی (مانند Google Ads)، ترافیک حاصل از سئو رایگان و پایدار است حالا میفهمیم که سئو چیست . زمانی که وب‌سایت شما در رتبه‌های بالای گوگل قرار بگیرد، نیازی به هزینه‌های گزاف تبلیغاتی نخواهید داشت.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری