افزایش عملکرد پیشرانه و کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت با هدرز - خبرگزاری بازار

علت برتری هدرز نسبت به منیفولد اگزوز این لوله های خروجی مجزاست، چون گازهای خروجی از هر سیلندر بدون این که مهم

توسط HEKAYATS در 22 دی 1400
علت برتری هدرز نسبت به منیفولد اگزوز این لوله های خروجی مجزاست، چون گازهای خروجی از هر سیلندر بدون این که مهم گازهای سیلندرهای دیگر ترکیب شوند از دریچه هر سیلندر بیرون می شوند. و به مدل ایست که هوای خروجی موتور را بهتر تخلیه نموده و سیلندر اتومبیل خالی تر از دود می شود، و در فعالیت به جای آن هوای بیشتری را در هر سطح مکش و سیلندر موتور اتومبیل از اکسیژن بیشتری مالامال شده و احتراق اتومبیل کاملتر و قدرتمند ترمی شود و در غایت شتاب ماشین بالا میرود. در منیفولد، فشار گازهای خروجی در collector که فاصله پاره ای مهم دریچه خروجی داراست اهمیت هم عده می شوند و همین ارتقا فشار داخل منیفولد موجب می شود گازهای درون سیلندر به علت اختلاف فشار قلیل اصلی منیفولد به طور تام و به راحتی بیرون نشوند، البته در هدرز به علت وجود لوله های جدا از هم که سبب عدم اجتماع فشار گازهای سیلندرها، در نزدیکی دریچه های خروجی می شوند، اختلاف فشار مناسب تری دربین collector و روزنه خروجی ساخت می شود و همین اختلاف فشار، مکش بیش تری به جهت خروج به دست می دهد و فعالیت تخلیه سیلندرها از گازهای تولیدشده در اثر احتراق، ریلکس خیس و تام خیس انجام می صدای تیوفایو شود. به عبارتی طور که می دانید پارس اتوماتیک سخت ترین اتومبیل برای ثبت نام در سایت جمهوری اسلامی ایران خودرو می باشد. در منیفولد اگزوز این لوله ها تنها در به عبارتی ابتدای مسیر منقطع میباشند و گازها پس از طی نمودن مسیری کوتاه به collector می رسند و این موضوع علت تولید فشار برگشتی (Back Pressure) است، که در در مقابل خروج گازهای ناشی از احتراق، مقاومت می کند. اما در شکل 1، هدرز در دو مرحله وظیفه خویش را انجام می دهد که طی آن،ابتدا 4 لوله ورودی به 2 لوله و در غایت همه به یک لوله تبدیل می شوند. منیفولد چدنی، استاندارد پیشرانه معمولا به طریق ریخته گری تولید می‌شود و به همین ادله از تراز درونی ناصاف و زبری برخوردار هست که در مراحل خروج گازهای آلاینده از فضای احتراق اخلال تولید میکنند، البته هدرز به طریق خم کاری دقیق لولهها شکل می‌گیرد و حساس ساختار یکنواخت و صیقلی خود، موجب خروج آسان خیس گازهای آلاینده، تنفس خوب تر پیشرانه، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت میشود، البته مقدار کاهش مصرف سوخت در ازای ارتقاء قدرت موتور چندان چشمگیر نیست و از همین رو از هدرز معمولا به عنوان یک قطعه عملکردی و تیونینگ یاد میشود. هدرز عملا جایزگینی گرانقیمت به جهت منیفورلد خروجی استاندارد پیشرانه میباشد و به ادله ارزش زیاد و هزینههای تولید گزاف، کاهش از سوی خودروسازان به شکل استاندارد به کار گیری میشود، ولی استعمال از هدرز برای ماشینهای اسپرت و مسابقهای، کابرد مضاعف داراست و بسیاری اتومبیلهای گرانقیمت به صورت استاندارد به هدرز های فابریک مجهز هستند. هدرز در نوع لوازم after market جای می‌گیرد به همین عامل که تقریبا تمامی اتومبیل های استاندارد شرکت ها ، هدرز را به صورت پیشفرض روی موتور خود ندارند و شما بایستی پس از تحویل ماشین ، خودتان مبادرت به خریداری و کارگزاشتن این قطعه بر بر روی اتومبیل خود کنید. همانطور که در یک‌سری ردیف بالا به مزایای کارگزاشتن هدرز اشاره شد، در بعضی از مواقع تجهیز ماشین به همین قطعه چندان فارغ از نقص‌ هم نیست؛ چرا که برخی از هدرزهای دست سازی که به وسیله مکانیک های سنتی یا بعضا از صاحبین فروشگاه های اگزوز سازی ساخته می شوند خیر تنها نمیتوانند عملکرد هدرزهای فن ای را داشته باشند، بلکه در بعضی از مورد ها گزارشهایی در خصوص ارتقا صدای پیشرانه و سیستم اگزوز، ارتقاء مصرف سوخت و حتی افزایش آلایندههای خارج شده از ماشین هم منتشر شده و در یک صحبت نتیجه برعکس به جهت خودرو دارد. اینجاست که خروج سریع و کامل گاز های حاصل از احتراق از سیلندر کلیدی پیدا می نماید ، چرا که در غیر همین صورت احتراق بازده حتمی را نخواهد داشت و حجم گاز ناشی از احتراق در سیکل قبل ، فضای باطن سیلندر را اشغال کرده و مانع ار ورود هوای تازه برای احتراق به رخ بهینه می شود . هدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصربه‌فرد بفرد در حیث گرفته شده تا فورا پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر،گازهای خروجی کلیدی کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر بیرون شده و نسبت به مانیفلد چدنی معمولی،این عمل سریعتر و آسانتر انجام می شود که ولی در خنکسازی موتور هم بی تاثیر نیست. لازم به ذکر می باشد برای گونه بندی هدرزها، کمپانی های سازنده آنها را به شکل مخلوط عددی معرفی می نمایند که بسته به شکل ظاهری آن‌ها نامگذاری می شوند. البته موردی که وجود دارااست این میباشد که زیرا سوپاپ دود بسته می باشد فشار باطن لوله ها سیر نزولی پیدا میکند. آنگاه از گرفتن بسته خویش می توانید هزینه ارسال آن را به مسئول تیپاکس بپردازید. از معایب هدرز حساس لوله های بلند می قدرت به بها بالا و حجیم بودن آن ها اشاره کرد، از سویی دیگر لوله های کوتاه به استدلال حجم قلیل خویش کارگزاری آسان تری دارا هستند و هزینه ساخت آن ها نیز اندک خیس است. در ساخت هدرز دقت و ظرافت بسیار بیشتری به کار برده شده و خم کتری لوله ها و نقطه های اتصال آن مهندسی سازی شده است. در اینجا بخش اعظم به باز‌نگری وب وبسایت تسمه هیدرولیک تیوفایو.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن