پرتال جامع اتاق اصناف مشهد مقدس نحوه صدور و تمدید پروانه کسب 135

اخذ جواز کسب ، راهنمای مراحل ، مدارک و هزینه های ۱۴۰۱ در روش حضوری متقاضی مستقیماً به اتحادیه مورد نظر مراجعه

توسط HEKAYATS در 31 شهریور 1401
اخذ جواز کسب ، راهنمای مراحل ، مدارک و هزینه های ۱۴۰۱ در روش حضوری متقاضی مستقیماً به اتحادیه مورد نظر مراجعه می‌کند و مدارک لازم و درخواست ثبت نام پروانه کسب را تحویل می‌دهد. طبق قوانین اشخاص حقیقی و حقوقی که بدون پروانه کسب فعالیت دارند، متخلف هستند. تعطیلی موقت محل کار، جریمه نقدی، تعطیلی دائمی و محکومیت‌های کیفری برای افرادی که بدون دریافت مجوز کسب فعالیت دارند از جمله مجازات‌هایی است که مشمول این تخلف می‌شود. سپس هنگامی که حداکثر 15 روز از ارائه مدارک لازم برای دریافت مجوز کسب به اتحادیه گذشت، پروانه کسب شما صادر می‌شود.
  • آراء قعطی محاکم قضائی به همراه صورتجلسه تخلیه و تحویل در صورتی‌که متقاضی از طریق دادگاه مالک ملک و سرقفلی یا منافع میگردد.
  • هزینه حق ورود به صنف، اخذ گواهی از دیگر هزینه های است که برای گرفتن این جواز لازم است پرداخت کنید.
  • مجموعه صنفی نیز نهایت طی 15 روز کاری باید موضوع تقاضانامه را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را اعلام نماید.
  • مشاغلی که در زمینه تولید، تبدیل، خرید، فروش، توزیع و خدمات مشغول فعالیت هستند، واحد صنفی می باشند.
  • پس از آن کارشناسان مربوطه در این خصوص وظیفه دارند تا راهنمایی‌های لازم را انجام دهند و بعد از گذشت دوره ۱۵ روزه، بعد از اقدام به ثبت نام پروانه کسب فرد صادر خواهد شد و او می‌توانید توسط پست الکترونیکی پروانه کسب خود را دریافت نماید.
بعضا پیش می آید که راه اندازی و تاسیس یک فعالیت تجاری، توسط یک نفر امکان پذیر نیست و بیش از دو نفر یا گروهی از افراد متخصص و مطلع در حوزه هایی از کسب و کار ، در راه اندازی بیزینسی مشارکت میکنند. آیین نامه اجرایی موضوع مواد 2 ،12 و تبصره ماده87 قانون نظام صنفی آیین نامه اجرایی چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای (موضوع مواد 2 ،12 و... دریافت بانک موبایل اصناف در بازه های زمانی مختلفی انجام می شود که بین 1 تا 180 روز متغیر خواهد بود. بررسی اطلاعات و مدارک و همچنین گرفتن استعلامات لازم در این مدت زمان انجام می شود. شرایط و ضوابط خاص واحد صنفی در هر یک از اتحادیه‎ها‎ به منظور صدور جواز کسب که بر حسب موقعیت اتحادیه‎ها‎ی صنفی ضرورت داشته باشد.

اتحادیه های صنفی برای تمدید جواز کسب چه وظیفه ای دارند ؟

اگر شما نیز به دنبال اخذ جواز کسب هستید و می‌خواهید اطلاعاتی درباره انواع آن و نحوه دریافتش کسب کنید، حتما مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در پایان نیز اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات از وکیل اصفهان بپرسید. رد درخواست پروانه کسب در صورتی رخ می دهد که اتحادیه شخص درخواست دهنده را واجد شرایط در نظر نگیرد. در صورتی که اتحادیه درخواست را رد کند یا صدور پروانه خودداری کند، باید دلایل مردود شدن درخواست را به طور کتبی به متقاضی دریافت پروانه کسب اعلام کند. مرجع صدور پروانه کسب ، اتحادیه‏ های صنفی و یا دستگاه‏های موضوع تبصره بند م ماده 30 قانون نظام صنفی می باشد. خبر روزاخبار روزخبرهای جهانخبر با توجه به اینکه خدمات ثبتی و حقوقی قیمت تعریف شده و مصوبی ندارند، اکثر اوقات کاربر، مشمول پرداخت سودهای نجومی به عنوان هزینه ثبت برند به موسسات دیگر می گردد. سامانه پایدار جهت جلب اعتماد کاربران عزیز با رعایت حداقل سود، تمامی خدمات ثبتی را به مشتریان خود ارائه می نماید. اکثر اشخاص تفاوت جواز کسب با پروانه کسب را نمی دانند و آنها را به جای هم بکار می برند در واقع صدور پروانه تولید جهت واحد های صنعتی تنها پس از ساخت و تکمیل کارخانه و یا آن واحد صورت می گیرد و در واقع پروانه تولید جایگزین جواز تاسیس می شود. یکی از مواردی که واحد های صنفی باید مطلع باشند آن است که اداره واحد صنفی و مسئولیت آن بر عهده دارنده پروانه کسب است چه مشارکتی باشد چه غیر مشارکتی و مسئولیت شرکا در اداره واحد صنفی، تابع قراردادی است که بین آن ها منعقد می شود.

پیگیری ثبت شرکت

2- متقاضیان شهر تهران باید مدارکی مبنی بر سکونت خود به مدت 5 سال در تهران را ارائه بدهند. درود بر شما برای دریافت ریز هزینه های ثبتی می توانید با مشاوران ایلیا تماس بگیرید. تلاش تیم ما بر این است که از کلمات فارسی است کنیم اما از آنجایی که کار ما حقوقی است و مباحث حقوقی در بیشتر موارد از کلمات عربی استفاده شده است معادل سازی زبان فارسی مفهوم جملات را تغییر می دهد. تعدی به این معناست که شخص نباید کاری را انجام می داده است اما انجام داده و تفریط بدین معناست که فرد کاری را که لازم است انجام بدهد انجام نداده است و ترک وظیفه کرده است. سپس در صفحه ای که باز می شود اطلاعات مورد نیاز را وارد نموده و گزینه ادامه را انتخاب کرد.

پرداخت ديه از بيت المال

و قطعه ای که قرارداد ما مربوط به آن میباشد هنوز هیچ فعالیتی روی آن صورت نگرفته است (هردو ملک مربوط به فروشنده است) بعد از مدتی حدود 3 سه ماه قبل که با گذشت نزدیک 3 سال فقط شروع به گود برداری کردند. اما خوب این مبالغ در مقابل میزان پیشرفت اون خونه و زمین منطقه هیچه. میخاستم بدونم چطوری میشه راهی رو رفت که بشه فروشنده رو ملکف کرد که ضرر و زیان من رو مطابق شرایط و قیمت روز پرداخت کنه .

مرحله هشتم؛ صدور جواز کسب

میزان سواد متقاضیان دریافت پروانه کسب مشارکتی برای افرادی که زیر چهل و پنج سال سن دارد، بایستی در حد خواندن و نوشتن باشد. استعلام مجوز جهت خرید مطمئن از کسب و کارهای اینترنتی آدرس وب سایت مورد نظر خود را وارد و نتیجه آن را مشاهده نمائید. دریافت برگه سلامت بهداشت شخصی فرد و محل کسب او از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آرایشی. دریافت تاييديه نام تابلو واحد صنفی باثبت در سامانه سردر اصناف، که برای این منظور کافی است عکس واضحی از تابلوی مغازه خود گرفته و در سایت مذکور بارگذاری نمائید.

كاربرد و کارایی جواز کسب

سلام و وقت بخیر بنده یک ساختمان دارم دارای پروانه ساخت مسکونی و بدون هیچ گونه خلافی می باشد که ساختمان دو طبقه است و طبقه اول منزل مسکونی هست و طبقه ه ... با سلام پدر من ایثارگر و جانباز 15 درصد هستن میخواستم بدونم چجوری میتونم جواز ایثارگری بگیرم؟؟ ... سلام من مغازه سوپر مارکتی دارم می‌توانم جواز سبزی خردکنی هم داشته باشم؟ دوجواز به نام خودم می‌توانم داشته باشم؟ ... باسلام،درسال ٩٨در تجمعات به خاطر فيلم برداري فقط گوشي منو مامورين گرفتن كه در نهايت به منع قرار تعقيب ختم شد،چون محرز شد كه جرمي نكردم،و براي دوركردن ... تعیین بودجه و سرمایه (به جهت اداره سوپرمارکت و تهیه تجهیزات مورد نیاز). تسریع در صدور پروانه کسب‌وکار یکی از تاکیدات مسوولان در راستای رونق‌بخشی به اقتصاد و اشتغال بوده است. در این راستا باید موانع به‌صورت دقیق بررسی و مرتفع شوند تا افراد بتوانند در کنار اشتغال آن را قانونمند انجام دهند. سپس در جلسه ی هیئت مدیره، درخواست شخص تقاضا کننده مبنی برصدور جواز کسب بررسی گردیده و پاسخ کتبا به او اعلام می شود. • هیئت‌مدیره اتحادیه طی جلسه ای، درخواست متقاضی مبنی بر تأسیس آرایشگاه بانوان را بررسی کرده و در خصوص صلاحیت متقاضی تصمیم گیری می‌نماید. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم که من تتو دارم و میخوام بانک مشاغل بگیرم و میخوام ببینم که مشکلی پیش میاد یا میتونم جواز کسب بگیرم ... سلام اگه کسی سابقه بیماری روانی به صورت پنهان ودر بیمارستان روانپزشکی بستری و پرونده داشته باشه ایا حق داشتن جواز کسب و حضور در فروشگاه رو میتونه داش ... سلام من برا یکی که جرمش نگهداری ی لیتر مشروبات الکلی دست ساز بود 30 میلیون جواز کسب ضمانت گذاشتم که متهم زندان نرفت و حاضر به معرفی نشد بعد اینکه دادگ ...

ادامه حقوق بیمه

سلام پدر من فوت کرده و صاحب یک باب مغازه سرقفلی بوده (به صورت قولنامه ای) و جواز کسب داشته برای انتقال جواز کسب به یکی از وراث رضایت صاحب ملک لازمه؟ ... سلام ما برای جواز کسب انبار محصولات سبک اقدام کردیم و همه ی قوانین رو هم رعایت کردیم اما در خیابانی که همه انبار دارن و ماهم اونجا مغازه اجاره کردیم ا ... سلام، بنده برای تولید و توزیع انواع ساندویچ سرد در حال گذراندن دوران کسب جواز هستم. طبق ماده 12 نظام صنفی کشور، افراد صنفی بایستی پیش از تاسیس هر نوع واحد صنفی یا اشتغال به کسب و حرفه، نسبت به اخذ پروانه معتبر اقدام کنند. صدور بیش از 1 پروانه کسب برای هر فرد صنفی واجد شرایط قانونی برای 1 یا چند محل کسب به شرط معرفی مباشر، مانعی ندارد. هر یک از متقاضیان اخذ جواز کسب باید به سایت ایران اصناف، رشته، استان و شهر مورد نظر را انتخاب نمایند. پس از آن آئین نامه صدور پروانه کسب را مطالعه کرده و فرم مربوط به اطلاعات را تکمیل نمایند. در انتها نیز باید کد رهگیری را که از طریق سایت به آن ها ارائه می شود، حفظ و نگهداری کنند. با مراجعه به سامانه صدور پروانه کسب و اسکن مدارک لازم شما با داشتن کد رهگیری می توانید سایر فعالیت های خود را پیگیری کنید.
آخرین مطالب