هزینه طراحی نما در تهران و کرج افزایش یافت!

هزینه طراحی نما نما قسمتی از ساختمان های مختلف ( آموزشی ، مسکونی و ... ) می باشد که در بیرون قرار دارد و نمای

توسط HEKAYATS در 26 آبان 1400

هزینه طراحی نما

نما قسمتی از ساختمان های مختلف ( آموزشی ، مسکونی و ... ) می باشد که در بیرون قرار دارد و نمایان است . در نگاه اول ، اولین قسمتی از ساختمان که به چشم می خورد نمای ساختمان می باشد . پس در طراحی و ساخت آن باید بسیار دقت کرد ، زیرا اگر در نما مشکلی وجود داشته باشد نمی توان آن را پنهان کرد .

با توجه به این که نما در تماس مستقیم با عواملی چون باد و باران و ... می باشد باید طراحی نما باید به گونه ای صورت گیرد که نما از این عوامل در امان باشد و بعد از گدشت زمان دچار آسیب نشود .

در طراحی نما باید به مواردی چون استفاده از انرژی خورشیدی در تابستان و ... نیز توجه کرد .

هنگام طراحی نما ، باید نمای ساختمان های مجاور نیز در نظر گرفته شود تا نمایی مغایر با سایر نماهای هم جوار طراحی نشود .

همچنین طراحی نما باید هماهنگ با اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر باشد .

طراحی نمای ساختمان

دانشجویان رشته معماری تا حدودی با مفهوم طراحی نما آشنا هستند و می توانند نماهای مختلف را طراحی و ترسیم کنند .
اما افرادی که می خواهند در زمینه طراحی نما به کار و فعالیت بپردازند می توانند مهارت خود را در این زمینه بالا ببرند و از این راه وارد بازار کار شوند و برای خود کسب درآمد کنند .

راه های زیادی برای افزایش مهارت افراد در زمینه طراحی نما وجود دارد . یکی از این راه ها مطالعه کتاب های مربوط به طراحی نما می باشد . راه دیگر افزایش مهارت طراحی نما ، دانلود فیلم ها و ... آموزشی موجود در سایت های مختلف و معتبر در زمینه طراحی نما می باشد .

افرادی هم که می خواهند در زمینه طراحی نما مدرک معتبر دریافت کنند و با این مدرک از بانک ها برای خود اشتغالی ، وام دریافت کنند می توانند به آموزشگاه های موجود در سطح شهر مراجعه کنند و پس از گذراندن دوره های آموزشی طراحی نما در آزمون های پایانی شرکت کنند و مدرک مورد نیاز را دریافت کنند .

شرکت ها و دفاتر زیادی برای طراحی نما وجود دارند . افرادی که به طراحی نما برای ساختمان مورد نظر خود نیاز دارند ، می توانند به صورت حضوری به این شرکت ها و دفاتر مراجعه کنند و کار طراحی نما را به آن ها بسپارند و بعد از انجام طراحی نما ، آن را تحویل بگیرند .

شرکت کلوپ معماری با تیم قدرتمند در ایران می تواند ، پیشنهاد طراحی نما ساختمان را به صورت حضوری و اینترنتی انجام بدهد.
افرادی هم هستند که در کار طراحی نما مهارت کافی دارند اما به دلیل توان مالی کم ، قادر به تاسیس شرکت و دفتر نمی باشند و خود به تنهایی در منزل به کار طراحی نما می پردازند . این افراد معمولا هزینه کمتری برای طراحی نما از مشتریان دریافت می کنند .

هزینه طراحی نما به موارد زیادی بستگی دارد . این موارد به شرح زیر است :

هزینه طراحی نما به فرد طراح بستگی دارد ، هر چه مهارت فرد طراح نما بیشتر باشد ، هزینه مورد نیاز برای طراحی نما نیز بیشتر است .

مورد دیگری که هزینه طراحی نما به آن بستگی دارد ، نوع و سبک طراحی نما می باشد ، هر چه طراحی نما به سبک مدرن و پیشرفته نزدیک تر باشد ، هزینه طراحی این نما نیز بیشتر می شود .

اقلیم و شرایط جغرافیایی منطقه ای که قرار است در آن جا ساختمان ساخته شود و برای آن طراحی نما انجام شود ، یکی دیگر از مواردی است که هزینه طراحی نما به آن بستگی دارد . هر چه شرایط اقلیمی مناسب تر باشد ، طراحی نما آسان تر است ( موارد و محدودیت هایی که باید هنگام طراحی نما در این منطقه مورد توجه قرار بگیرد کم تر است ) و به زمان کمتری نیاز دارد .

نوع ارائه طراحی نما انجام شده ، می تواند یکی دیگر از موارد موثر در هزینه طراحی نما باشد . طراحی نما معمولا به صورت دستی ( ترسیم به وسیله دست و با استفاده از ابزاری چون کاغذ و ... ) و نرم افزاری ( ترسیم توسط کامپیوتر و نرم افزارهایی چون تری دی مکس و ... ) ارائه می شود .

هزینه طراحی نما

معمولا هزینه طراحی نما انجام شده توسط نرم افزار نسبت به طراحی نما دستی ، بیشتر می باشد . زیرا در ترسیم سیستمی امکان خطا و ... وجود ندارد و با دقت بالا نما طراحی می شود .

هزینه طراحی نما به متراژ و اندازه نمایی که قرار است طراحی برای آن انجام شود نیز بستگی دارد . هر چه متراژ نما مورد نظر بیشتر باشد برای طراحی نما به زمان زیادی نیاز است ، در نتیجه هزینه طراحی آن نیز بیشتر است .

بعضی از افراد و شرکت ها کار طراحی نما را با هزینه های بسیار کم نیز انجام می دهند ، اما باید توجه کرد که به دلیل پرداخت هزینه کم طراحی نما توسط این افراد ، طراحی نما به صورت نادرست انجام نشود که اصلاح آن در حین اجرا و پس از گذشت زمان ، به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد .

توجه به نورپردازی در طراحی نما ، می تواند در هزینه طراحی نما تاثیر گذار باشد . اگر هنگام طراحی نما به نحوه نورپردازی نما ساختمان نیز توجه شود ، هزینه طراحی نما نیز افزایش می یابد .

بهتر است قبل از سپردن کار طراحی نما ساختمان مورد نظر ، به یک فرد یا شرکت ، ابتدا هزینه تقریبی مورد نیاز برای طراحی نما را از همین افراد و ... پرسید ، سپس طراحی نما را به عهده آن ها گذاشت . اگر بدون اطلاع از هزینه تقریبی طراحی نما ساختمان مورد نظر ، آن را برای انجام دادن به این افراد و ... بسپارید ، بعد از اتمام کار طراحی نما ساختمان ، مجبور می شوید که هر مقدار هزینه ای که توسط طراح درخواست شود ( بابت انجام کار طراحی نما ) را بپردازید .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن