مقایسه 4 رقم از بهترین انواع نهال گردو برای کاشت در سال 1400

مقایسه 4 رقم از بهترین انواع نهال گردو برای کاشت در سال 1400   پرورش نهال گردو بیشترین سوددهی را برای

توسط HEKAYATS در 3 اسفند 1400

مقایسه 4 رقم از بهترین انواع نهال گردو برای کاشت در سال 1400

 

پرورش نهال گردو بیشترین سوددهی را برای باغداران و کشاورزان دارد و به همین دلیل جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین انواع نهال است. خرید نهال گردوی سالم و انتخاب بهترین نهال گردو برای کاشت دو عامل مهم است که قبل از احداث باغ گردو باید بررسی شود.

 

کاشت و پرورش نهال گردو به‌عنوان یکی از انواع سرمایه‌گذاری‌های پرسود و کم ریسک در این سال‌ها شناخته‌شده است به همین جهت انتخاب نهال باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است. تصور کنید نهالی بی‌کیفیت را به علت عدم آگاهی، قیمت کمتر، مشاوره نادرست نهالستان، استفاده سودجویان و یا هر مسئله دیگری خریداری کنید و بعد انتظار به ثمر نشستن باغی پر از محصولات باکیفیت را داشته باشید. آیا با رعایت همه موارد دیگر، چنین چیزی ممکن است؟
بنابراین در قدم اول که مهم‌ترین مرحله است سعی کنید بهترین انواع نهال گردو را بشناسید و سپس از میان آن‌ها، رقمی که تناسب بیشتری با منطقه و زمین شما دارد را انتخاب کنید.

انتخاب نهال گردو پربار و پرسود

به نقل از نهالستان ارغوان نهال، 4 نهال گردو در سال 1400 بیشترین باردهی را خواهند داشت که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم و در پایان با فوت کوزه گری تشخیص نهال گردو باکیفیت آشنا خواهید شد.

1-      نهال گردو کانادایی ارغوان

نهال گردو کانادایی ارغوان بهترین نهال گردو برای کاشت در سال 1400 است. علت این برتری، باردهی زیاد نهال گردو و مقاومت بالای آن در برابر بیماری‌ها و آفات است. با خرید این نهال گردو از همان سال اول شاهد ثمردهی درخت گردو خواهید بود و در سال سوم به باردهی اقتصادی خواهد رسید. میزان باردهی نهال گردو کانادایی در هکتار بیش از 10 تن است.

این نهال گردو خودگرده‌افشان است و به همین علت ریزش گردو در حداقل ممکن است. به‌عنوان یکی از ارقام نهال گردو سردسیری شناخته می‌شود چون در پاییز زود خزان است و در 15 تا 20 آبان به خواب زمستانه می‌رود و در بهار دیربرگده است که از سرمای بهاری در امان است. این نهال گردو تمام فاکتورهای مهم یک گردوی ایده آل و پردرآمد را دارد.

گردوی کانادایی درشت و سفید رنگ است و درصد مغز آن بالای 65 درصد است.

2-      نهال گردو ژنوتیپ برتر

یکی دیگر از انواع نهال گردو پرمحصول، نهال گردو ژنوتیپ برتر ارغوان است. این نهال گردو در مناطق 0 تا 2500 متری از سطح دریا بهترین عملکرد را دارد. نهال گردو ژنوتیپ تیپ 7 خودگرده‌افشان و دو بار گل است. زود خزان در پاییز و دیربرگده است و به همین علت می‌توان در مناطق سردسیری کاشته شود.
ازآنجایی‌که تحمل دما تا 48 درجه سانتی‌گراد را دارد برای مناطق گرمسیری هم مناسب است. این نهال گردو پاکوتاه است و حداکثر ارتفاع درخت به 6 متر می‌رسد که برداشت آن را راحت می‌کند.

از خصوصیات گردوی ژنوتیپ، مغز گردوی درشت، سفید رنگ و درصد مغز بالای 60 درصد است.

3-      نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر برای ارتفاعات 0 تا 1500 متری از سطح دریا مناسب است و یکی از ارقام تجاری روز دنیاست. این نهال گردو آمریکایی از سال اول شروع به باردهی می‌کند و در سال چهارم که به رشد اقتصادی می‌رسد تا 6 تن در هکتار باردهی دارد.

نهال گردو چندلر به رقم گرده‌افشان نیاز دارد و بهترین رقم گرده‌افشان آن، گردو فرانکت و روند است. اگر قصد خرید نهال گردو چندلر را دارید، باید به ازای هر 9 نهال چندلر، 1نهال گردو فرانکت بخرید. فاصله کاشت نهال گردو چندلر 6*6 متر است.

گردو چندلر پوست‌ کاغذی است. مغز گردوی چندلر درشت و سفیدرنگ است و درصد مغز آن 60 درصد است.

4-      نهال گردو فرنور

یکی از انواع نهال گردو فرانسوی و ارقام تجاری روز دنیا، نهال گردو فرنور است. نهال گردو فرنور مقاوم به سرمای بهاره و سرمای زمستانه است و به همین علت به‌عنوان نهال گردو سردسیری شناخته می‌شود. این نهال فرانسوی را در فاصله 1500 تا 2500 متری بکارید.
این نهال گردو به رقم گرده‌افشان نیاز دارد و گردو فرنت پیوندی بهترین رقم گرده‌افشان آن است. باردهی اقتصادی نهال گردو فرنور از سال چهارم است و میزان باردهی آن در هکتار به 6 تن می‌رسد.

گردوی فرنور پوست‌کاغذی است و درصد مغز آن 60% است. مغز آن درشت (حدود 7 گرم) و سفیدرنگ است.

چگونه نهال گردو سالم را تشخیص دهیم؟

در هنگام خرید نهال گردو توجه به برخی نکات به شما کمک می‌کند تا از روی ظاهر متوجه کیفیت آن شوید و نیاز به تخصص خاصی ندارد. بنابراین در ابتدا این موارد را بررسی نمایید و در صورت عدم تطابق، نهال‌ها را برگشت دهید. نهالستان‌های معتبر مانند نهالستان ارغوان نهال ضمانت بازگشت نهال را می‌دهند.

·         ریشه نهال گردو نباید سیاه و خشک باشد.

·         تنه نهال گردو باکیفیت سبزرنگ است و رطوبت دارد.

·         قطر نهال باید مناسب باشد و خیلی کشیده و لاغر نباشد.

·         شاخ و برگ نهال باید کاملاً سالم، شاداب و قوی باشند.

·         هنگام خرید نهال گردو پیوندی، به پایه و پیوندک آن توجه کنید.

 

نهال گردو را چگونه بخریم؟

حال که با ضرورت انتخاب و خرید نهال گردو باکیفیت و بهترین انواع نهال گردو برای کاشت آشنا شدید، باید یک نهالستان معتبر را برای خرید انتخاب کنید. انتخاب نهالستان باتجربه به شما این اطمینان را خواهد داد که انواع نهال را به‌صورت سالم و باکیفیت دریافت کنید و با استفاده از مشاوره‌های رایگان بتوانید به‌درستی نهال را بکارید و پرورش دهید. نهالستان ارغوان نهال یکی از بهترین نهالستان‌ها در کشور است که انواع نهال گردو پیوندی را با شناسنامه و گواهی بهداشت در کمترین زمان به سراسر کشور ارسال می‌کند و ضمانت بازگشت نهال را می‌دهند.

برای خرید و بررسی انواع نهال و قیمت آن‌ها کافی است نهالستان ارغوان نهال را در گوگل جستجو کنید و یا با مشاوران و کارشناسان نهالستان تماس گرفته و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.

شماره تماس: 09141836535

ارتباط در واتساپ: 09141836535

منبع: www.nahalarghavan.com

 

 

 

 

آخرین مطالب