مشخصات مدیر پروژه ترجمه وبلاگ

[ad_1] خواه مترجم باشید ، هم یک منتقد ترجمه یا یک قسمت دیگر از تیم ترجمه ، احتمال اینکه با یک مدیر پروژه ترج

توسط HEKAYATS در 30 بهمن 1399
[ad_1]

خواه مترجم باشید ، هم یک منتقد ترجمه یا یک قسمت دیگر از تیم ترجمه ، احتمال اینکه با یک مدیر پروژه ترجمه ارتباط برقرار کرده باشید وجود دارد. مدیران پروژه چسبی هستند که به شما کمک می کند تا تمام قطعات متحرک در محلی سازی و ترجمه منسجم و در کنار یکدیگر قرار گیرند. اما چگونه می توان مدیر پروژه شد؟ در حالی که مترجم به دانش و تجربه زوج زبانی و رشته ای که ترجمه می کند نیاز دارد ، دانش و تجربه مورد نیاز مدیر پروژه بسیار متفاوت است. مدیر پروژه را می توان "پخت و پز همه معاملات" دانست و از ریشه های مختلفی دارد. در این پست در مورد آنچه می توانیم از نقش مدیر پروژه انتظار داشته باشیم و همچنین مسیر شغلی و سایر جنبه ها صحبت خواهیم کرد.

اول ، چگونه یک مدیر پروژه می شود؟ رشته یا مدرک خاصی وجود ندارد که بتواند شما را در مسیر مدیر پروژه شدن قرار دهد. بیشتر تجربه لازم است. ممکن است بپرسید چه تجربه ای. مدیران پروژه از زمینه های مختلفی آمده اند ، اما بیشتر آنها از تجربه مدیریتی یا دانش مربوط به قسمت های مختلف متحرک در فرآیند ترجمه برخوردارند. با این حال ، برای تبدیل شدن به یک مدیر پروژه واجد شرایط ، نیاز به زمان و مهارت زیادی از جمله توجه به جزئیات ، سازماندهی ، ارتباطات عالی و سرسختی (تمایل به کنترل موقعیت ها) است.

برای تبدیل شدن به یک مدیر خوب پروژه ، داشتن انواع مختلف مهارت مهم است ، اما یکی از مهمترین آنها ارتباط و اشتیاق به کار است. با برقراری ارتباط خوب ، هماهنگی موثر با تیم خود آسان تر خواهد بود تا هیچ سوerstand تفاهمی در کار ایجاد نشود. علاوه بر این ، با برقراری ارتباط خوب ، می توانید با مشتری ارتباط موثری برقرار کنید تا احساس ارزشمند بودن و شنیدن او شود. سپس با علاقه به کار مدیر پروژه ، مراقبت از جزئیات ، سازماندهی و پیشبرد کارها بسیار راحت تر خواهد بود. اگر مدیر پروژه علاقه زیادی به کار خود داشته باشد ، بدون شک با توجه و تلاش فراوان با آن برخورد می کنند.

بنابراین مدیر پروژه دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟ مدیران پروژه عامل مهمی هستند و به مدیریت پروژه ها از ابتدا تا انتها با بالاترین کیفیت و با حداقل مشکلات ممکن کمک می کنند. مدیران پروژه با مشتریان همکاری می کنند تا دامنه و جزئیات پروژه را روشن کنند ، بنابراین با پیشرفت آن هیچ بخشی از پروژه تعجب آور نخواهد بود. به این ترتیب ، مدیر پروژه شفافیت و سطح اعتمادی را ارتقا می دهد که بدون آنها نمی توان جلب کرد. مدیر پروژه همچنین به ایجاد یک نقطه مکالمه برای مشتری کمک می کند تا ارتباطات ساده شود.

مدیران پروژه همچنین ضمن رعایت برنامه زمانبندی ، به کنترل کلیه قطعات متحرک در پروژه ها و اطمینان از کار با بهترین تیم در بودجه خود کمک می کنند. این بدان معنی است که مدیر پروژه باید ایده روشنی درباره آنچه برای هر قسمت از تیم اتفاق می افتد و همچنین توانایی های آنها داشته باشد. بدون داشتن تصویری روشن از کل پروژه ، انتظار اینکه فرآیند پروژه به خوبی پردازش شود واقع گرایانه نیست. داشتن یک برنامه با کیفیت رمز موفقیت پروژه است.

مدیر پروژه بودن می تواند یک کار بسیار شلوغ و طاقت فرسا باشد ، اما از این نظر پاداش آور است که شما با تمام قسمت های کار شروع به کار می کنید و بر محصول نهایی کنترل دارید. برنامه ریزی موفقیت آمیز معمولاً می تواند از اشکال احتمالی یک پروژه جلوگیری کند. اما حتی اگر مشکل یا مسئله ای پیش آمده باشد ، یک مدیر پروژه باتجربه می داند که چگونه مشکلات را حل کند و همه را خوشحال یا درک می کند. مدیر پروژه بودن یک تجربه هیجان انگیز است که پر از چالش ها و افراد جدید است. اگر به این مسیر شغلی خود پایبند باشید ، به خود ، شغل و زندگی پیش روی خود اعتماد خواهید کرد.


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب