رنگ عامل مهم در طراحی داخلی محیط های اداری و مسکونی

رنگ عامل مهم در طراحی داخلی محیط های اداری و مسکونی اینکه یک رنگ مناسب برای طراحی داخلی مسکونی انتخاب شود بسی

توسط HEKAYATS در 23 آبان 1400

رنگ عامل مهم در طراحی داخلی محیط های اداری و مسکونی

اینکه یک رنگ مناسب برای طراحی داخلی مسکونی انتخاب شود بسیار مهم می باشد و برای اینکه بتوانید الگوی رنگی مناسبی انتخاب کنید باید به یک سری پرسش ها پاسخ دهید. به طور مثال در مکان مورد نظر چه فعالیتی قرار است صورت بگیرد. رنگ های طبیعی این مکان چیست؟ محیط قرار است شاد یا آرام باشد ؟فضای مورد نظر کوچک است یا بزرگ؟ چه مقدار روشنایی برای محیط لازم است؟ رنگ های روشن فضا را بزرگتر نشان می دهند و موجب آرامش در محیط می شوند در حالی‌ که رنگ های پررنگ فضا را کوچک می کنند. تخصصی که شرکت طراحی داخلی منزل مسکونی  دارد در روند کلی بسیار موثر می باشد و بهترین رنگ را در نظر می گیرد.

 

طراحی داخلی مسکونی 

طراحی داخلی مسکونی شامل انواعی از طراحی می باشد که در طرح ها و اشکال مختلف قابل انجام خواهد بود. برای طراحی خانه مسکونی باید محل اقامت را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر خانه در حومه یک شهر بزرگ و یا در روستا باشد  حالت سنتی را باید حفظ کرد چون ظاهر شدن خانه های شهری در روستا تصویر این محل را خراب می کند. این خانه ها ضمن نزدیک بودن به طبیعت باید نیازهای زندگی مدرن را برآورده کنند. انواعی از طراحی داخلی  منزل مسکونی وجود دارد که زیر نظر متخصصان این امر باید صورت بگیرد.

 

طراحی و‌ دکوراسیون داخلی مغازه 

طراحی داخلی مغازه بسیار مهم می باشد چون عاملی است که در جذب مشتری بسیار تاثیر دارد. اگر مغازه به درستی طراحی شود افراد بیشتری به سمت مغازه کشیده می شوند و در نتیجه با افزایش مشتری درآمد نیز بیشتر می شود. بهتر است در انتخاب طرح برای مغازه دقت کافی را داشته باشید و بهترین انتخاب را انجام دهید. طراحی ویترین مهمترین بخش در طراحی این مکان می باشد زیرا ویترین پلی می باشد که محیط خارج از مغازه را به داخل محیط خانه ارتباط می دهد و‌ طراحی آن به شکل اصولی  فروش بیشتر را ممکن می کند.

طراحی داخلی مغازه بعد از طراحی ویترین خواهد بود که در صورت انجام به شکل مناسب حس خوبی را به مشتری منتقل می کند. در این زمینه باید نورپردازی، قفسه بندی، طراحی سقف، کفپوش و ‌کاغذ دیواری را در نظر گرفت. وسایل را از قبل خریداری کنید و سپس به چیدمان آنها مشغول شوید. هر چه نورپردازی و ویترین مناسب تر باشد  طراحی داخلی مغازه نیز بیشتر به چشم می آید و از این رو است که نسبت به آن باید توجه خاص تری داشت.

 

 

طراحی و دکوراسیون داخلی اداری

طراحی داخلی اداری باید بتواند برای کارمندان محیطی فراهم کند که آرام می باشد. این طراحی باید به گونه ای باشد که محیط کار را از فضای اجتماعی جدا کند و از لحاظ ارگونومیک حالت استانداردی داشته باشد چون کارمندان نصف روز خود را در این محیط می گذرانند و سلامتی بدن آنها باید حفظ شود. بهتر است در این طراحی عناصر مختلف را ترکیب کنید. اگر فضای کوچکی در دسترس دارید و قصد دارید آن را بزرگتر نشان دهید بهتر است دیوارهای میانی را بردارید  و از نورپردازی و رنگ طبیعی در کنار هم استفاده کنید. رنگ آمیزی سقف باید به گونه ای انجام شود که آن را بلند تر نشان دهد و به کار بردن آینه نیز تاثیرات خوبی خواهد داشت.

در دکوراسیون داخلی محیط های اداری کوچک مبلمانی باید استفاده شود که جمع و جور باشد.  به صورت کلی برای اینکه فضای کاری شاد باشد رنگ مناسبی انتخاب کنید تا با نوع فعالیت نیز هماهنگ باشد و فضایی را اختصاص دهید که در آن کارمندان بتوانند با هم صحبت کنند. ایده گرفتن از فضاهای مجازی نیز راهکار مناسبی خواهد بود. طراحی و دکوراسیون داخلی اداری نسبت به طراحی و دکوراسیون داخلی مسکونی مهارت بیشتری لازم دارد چون هم باید رسمی و مطابق با نظم خاصی باشد و هم سلایق مختلفی را به خود جذب کند و اعتماد مشتری را به خود جلب نماید.

آخرین مطالب