راه حل AutoHotkey برای مشکل memoQ

[ad_1] مشکل memoQ ... برخی از نصب های memoQ از یک مشکل آزار دهنده رنج می برند: برش و چسباندن کار نمی کند. ب

توسط HEKAYATS در 5 مرداد 1400
[ad_1]

مشکل memoQ ...

برخی از نصب های memoQ از یک مشکل آزار دهنده رنج می برند: برش و چسباندن کار نمی کند. بقیه برنامه ها مانند کپی و چسباندن کار می کنند ، اما قسمت چسباندن و چسباندن نه: memoQ متن شما را با Ctrl + X خوب پاک می کند ، اما آن را در کلیپ بورد ذخیره نمی کند ، بنابراین با فشار دادن چیزی برای پیوستن ندارید Ctrl + В.

اگر می خواهید این عملیات را از طریق منوی زمینه انجام دهید ، هیچ شانسی وجود ندارد: بعد از Ctrl + X جایگذاری (Ctrl + V) به رنگ خاکستری است.

برش و چسباندن در یادداشت کار نمی کند

این مسئله به طور غیرقابل پیش بینی بوجود می آید: شما ممکن است (مثل من) دو رایانه مشابه با مجموعه مشابهی از نرم افزار نصب کنید. برای یک برش و چسباندن مطابق انتظار در memoQ کار می کند ، در حالی که برای دیگری این کار را نمی کند.

کارکنان پشتیبانی MemoQ از این مشکل آگاه هستند ، اما (از آنجا که آنها هرگز نتوانسته اند آن را تولید کنند) توسعه دهندگان آنها نمی توانند آن را برطرف کنند. پشتیبانی از MemoQ چندین پیشنهاد را ارائه می دهد که گاهی اوقات م workثر هستند ، از غیرفعال کردن برنامه های دیگر که می توانند در کلیپ بورد تداخل ایجاد کنند ، تا حذف برخی از پرونده های موقت و در آخر به این مورد قدیمی از همه سازمان های پشتیبانی: نصب مجدد برنامه ... اما حتی نصب مجدد برای برخی از کاربران نتوانست مشکل را برطرف کند.

خوشبختانه ، یک راه حل ساده وجود دارد: به جای فشار دادن Ctrl + X برای برش و Ctrl + V برای چسباندن ، می توانید یک مرحله اضافه کنید - کپی (Ctrl + C) ، حذف (Del) و در آخر چسباندن (Ctrl + V) - اما اگر عادت کرده اید که اگر فقط از Ctrl + X / Ctrl + V در سایر برنامه ها استفاده می کنید ، احتمالاً فراموش خواهید کرد که باید مراحل مختلفی را در memoQ استفاده کنید.

... و راه حل AutoHotkey

بنابراین ما به یک راه حل دائمی تر نیاز داریم و یک چیز در همین نزدیکی است (این نیز به لطف پیشنهاد پشتیبانی memoQ است): استفاده از اسکریپت AutoHotkey برای جایگزینی قسمت "برش" برش و چسباندن.

این اسکریپت است (پر از نظراتی که توضیح می دهد هر مرحله چه کاری انجام می دهد):

#NoEnv  		; Recommended for performance and compatibility with future 
                        ; AutoHotkey releases.
SendMode Input  	; Recommended for new scripts due to its superior speed 
                        ; and reliability.
SetWorkingDir %A_ScriptDir%  ; Ensures a consistent starting directory.
^x:: 			; Assigns to the Ctrl+X shortcut the following actions:
#IfWinActive memoQ 	; ensures script works with memoQ only, not with other programs
Send ^c 		; Copy (as if "Ctrl+C" had been pressed)
Send {del} 		; Delete (as if the "Delete" key had been pressed)
#IfWinActive 		; end of the "works in memoQ only" part of the script
Return 			; end of the script

اگر قبلاً AutoHotkey را نصب کرده اید ، می توانید از این اسکریپت "همانطور که هست" استفاده کنید: فقط کد بالا را در یک فایل متنی خالی کپی کنید و آن را با پسوند .ahk ذخیره کنید. سپس ، هنگامی که نیاز به کار در memoQ دارید ، روی فایل اسکریپت دوبار کلیک کنید تا اجرا شود.

اگر از اسکریپت های AutoHotkey دیگری استفاده می کنید ، می توانید قطعه کد فوق را به یکی دیگر از اسکریپت های خود اضافه کنید (به شرطی که هیچ یک از آنها از Ctrl + X به عنوان میانبر صفحه کلید استفاده نکند). و حتی می توانید اسکریپت را در یک فایل .exe مستقل برای استفاده در رایانه هایی که AutoHotkey نصب نشده است ، کامپایل کنید.


[ad_2]
منبع
آخرین مطالب