داروی دیابت منجر به کاهش وزن قابل توجه در افراد چاق می شود!

بر اساس مطالعه ای که اخیراً در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، یک داروی دیابت که هفته ای یک بار مصرف می شو

توسط HEKAYATS در 20 خرداد 1401

بر اساس مطالعه ای که اخیراً در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، یک داروی دیابت که هفته ای یک بار مصرف می شود منجر به کاهش وزن چشمگیر در افراد چاق می شود. نویسندگان مطالعه گفتند که شرکت کنندگان در آزمایش 72 هفته ای تا 20 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

دیابت در کنار کاهش وزن

healthline-pt در این مطالعه گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد که تیرزپاتید ممکن است یک گزینه درمانی بالقوه برای افراد مبتلا به چاقی باشد و شرکت‌کنندگان بین 16 تا 22.5 درصد وزن اولیه خود را از دست بدهند.»

 

این دارو، تیرزپاتید، دارویی جدید است که اخیراً توسط سازمان غذا و دارو برای کمک به درمان diabetes از طریق تزریق یک بار در هفته تأیید شده است. نویسندگان در این مطالعه توضیح دادند که این دارو روی دو هورمون کار می کند که به کنترل قند خون و ارسال سیگنال های سیری به مغز کمک می کند. محققین تصمیم گرفتند به تأثیر داروی دیابت بر چاقی نگاه کنند و یافته های مرحله 3 کارآزمایی را در سمپوزیومی در هشتاد و دومین نشست علمی انجمن دیابت آمریکا (ADA) در نیواورلئان، لس آنجلس ارائه کردند.

 

فاز 3 کارآزمایی دوسوکور، تصادفی و کنترل شده 72 هفته ای، شامل بیش از 2500 شرکت کننده بود که چاق در نظر گرفته می شدند و دیابت نداشتند.

 

تیم محققان شرکت کنندگان را به چهار گروه تقسیم کردند. به سه گروه 5 میلی گرم، 10 میلی گرم یا 15 میلی گرم تیرزپاتید داده شد تا یک بار در هفته به مدت 72 هفته خود تجویز شوند، در حالی که به گروه چهارم دارونما تزریق شد. به هر چهار گروه جلسات مشاوره در مورد عادات سبک زندگی و وعده های غذایی کم کالری داده شد. آنها همچنین حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشتند.

 

محققان دریافتند که 89 درصد از شرکت کنندگان که دوز 5 میلی گرمی دارو و 96 درصد از افرادی که دوزهای 10 میلی گرم و 15 میلی گرم در هفته از این دارو را مصرف کردند، در مقایسه با 28 درصد از آن ها حداقل 5 درصد کاهش وزن داشتند. در گروه دارونما

 

بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگانی که دوز 5 میلی‌گرمی تیرزپاتید را مصرف کردند به طور متوسط ​​35 پوند وزن کم کردند و گروه 10 میلی‌گرمی به طور متوسط ​​49 پوند از دست دادند. شرکت‌کنندگانی که تزریق 15 میلی‌گرمی را مصرف کردند، در طول دوره 72 هفته‌ای مطالعه، میانگین 52 پوند کاهش وزن را مشاهده کردند. بر اساس این مطالعه، افرادی که در گروه دارونما قرار داشتند، به طور متوسط ​​5 پوند کاهش وزن داشتند.

افزایش وزن با دیابت

آنیا جاستربوف، محقق ارشد، MD، PhD، دانشیار دانشکده دانشگاه ییل، "چاقی باید مانند هر بیماری مزمن دیگری درمان شود - با رویکردهای موثر و ایمن که مکانیسم های بیماری زمینه ای را هدف قرار می دهد، و این نتایج نشان می دهد که تیرزپاتید ممکن است دقیقا همین کار را انجام دهد." از پزشکی و مدیر مدیریت وزن و پیشگیری از چاقی در مرکز استرس ییل به یکی از رسانه ها گفت.

 

این نتایج یک گام مهم رو به جلو در گسترش بالقوه گزینه های درمانی موثر برای افراد مبتلا به چاقی است. جاستربوف که یکی از مدیران مرکز مدیریت وزن ییل در کانکتیکات نیز می باشد، در این گزارش گفت که از هر 10 فرد چاق حدود 9 نفر با مصرف تیرزپاتید وزن خود را کاهش دادند.

 

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، (CDC)، شیوع چاقی در ایالات متحده در سال 2017 تا مارس 2020 تقریباً 42٪ بود. CDC بیان کرد که شرایط مرتبط با چاقی شامل بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2 و برخی موارد است.

 

منبع : healthline

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
ایبوک رالی
تاریخ ثبت : 21 خرداد 1401

بهترین مرکز خرید کتاب‌های دیجیتال کدام است؟


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

آپشن‌ های بی مصرف خودروهای امروزی


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

رنو در بازار ایران


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

سریع ترین هاچ بک ها


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

شرکت های فولکس واگن


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

چند شرکت خودروسازی معروف که ورشکست شدند


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

شورولت کامارو


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

قدرتمندترین خودروهای جهان


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

مزایا و معایب فیات ۵۰۰