ترموکوپل شرکت افساکو اتوماسیون و ابزار دقیق ایستگاه ها و تجهیزات گازرسانی

این دسته دماسنج ها، دماسنج خانگی میباشند و می بایست برای گرفتن دمای منزل آن را در خانه داشته باشیم. برای افراد

توسط HEKAYATS در 8 آذر 1401
این دسته دماسنج ها، دماسنج خانگی میباشند و می بایست برای گرفتن دمای منزل آن را در خانه داشته باشیم. برای افرادی که نوپا دارند سفارش می کنم که حتما دماسنج ها خریداری نمایند و آن را در منزل خویش محافظت می کنند. این نحوه فراوان مطلوب و مقرون به صرفه بوده و از اتلاف دوران و هزینه جلوگیری می کند، در این روش خریداران می توانند به رخ بیشتر خرید کردن را سوای هیچ واسطه ای انجام دهند و هدف کلی راضی بودن مصرف کننده ها می باشد. دسته‌بندی نشده این نصیب به اسم اتصال گرم یا اتصال اندازه گیری نامیده می شود. ترموکوپل‌ها ساخته شده از دو صفحه‌ی فلزی دارای متاع متعدد میباشند که از یک ‌طرف به نیز متصل می‌شوند. محل اتصال بر روی عنصر یا سطحی قرار میگیرد که می‌خواهیم دمای آن را اندازه‌گیری کنیم. انتهای دوم صفحه‌ها در خرید ترموکوپل دمای پایین‌تر (دمای اتاق) حفظ می‌شود. برهان تقسیم بندی در تیم های متعدد ؛ دسته آلیاژ به کار رفته در ساختار آن ها می باشد. برای نمونه همین سنسور K(پرکارترین سنسور) ، اصلی آلیاژکروم می باشد و محدوده ی دمایی 0 تا120 درجه ی سانتی گراد را میزان گیری می کند .

خصوصیات و ویژگی های ترموکوپل تیپ K

یکی دیگر از گونه های ترموکوپل میباشد که همانند مدل K است، کلیدی همین تفاوت که این مدل مقداری گران خیس است. برگزیدگان مارک سنسور RTD - PT 100 شناخت برترین مارک سنسور RTD - PT100 در یک انتخاب مطلوب زیاد موثر و ... عدم اکران مقدار دما در اتاق در دست گرفتن نشانگر گشوده بودن ترموکوپل یا کابل متعادل کننده آن می­باشد. برای اجتناب از خطاها مقاومت مدار ورودی دستگاه می بایست لااقل ۱۰۰ برابر مقاومت ترموکوپل وصل شده به سیستم باشد. طول کابل متعادل کننده در مقایسه با کوچکتر و کمتر بودن مقاومت داخلی کابل از اصلی کمتری برخوردار می باشد در رخ طویل بودن طول کابل متعادل کننده و کوچک بودن سطح بازه زمانی آن، مقاومت کابل نسبتاً تبارک می­شود.
  • اتاق کنترل یا سیستم کنترل متمرکز در یک رک اساسی در یک‌سری صد فوت دورتر قرار دارد.
  • هنگامی که فشار نسبی اکسیژن قلیل کروم نیکل کروم اکسیداسیون ترجیح داده که اقتدار حرارتی تا حد زیادی تغییر تحول کرده است ولی گاز فلزی در تاثیر آن کوچک، بنابراین، میباشد خواهد استعمال از لوله های فلزی محافظ.
  • دما در فرایند شکل‌دهی شیشه نقش زیاد حائز اهمیتی دارد، چون شاخص ویسکوزیته شیشه، کاملا به یکنواختی حرارت بستگی داشته و هر تغییری در همین دلیل مهم، سبب ساز به ایراداتی در فرآیند بعدی روند شکل‌دهی شیشه می‌ گردد.
  • اما به علت اینکه هر دو اساس آن، خواص آهنربایی ندارند (فاقد Fe هستند)، در محفظه های اکسیدی گزینه بهره گیری قرار گیرند.
در این مقاله می‌خواهیم بخش اعظم در آیتم ترموکوپل صنعتی بدانیم. ترموکوپل یک سنسور هست که برای ترازو گرفتن دما استفاده می‌شود. ترموکوپل‌ها از دو اساس سیم، از فلزات گوناگون تشکیل شده‌اند که پایه‌های سیم به هم جوش می شوند و یک اتصال ساخت می‌کنند. به گونه ای که تماشا می شود، حتي براي ترموكوپل دسته K كه رايج بوده هم ولت متر می بایست قابليت اندازه گيري 4 ميكروولت را داشته باشد تا بتوان دما را اصلی اعتنا 0.1 جايگاه سانتي گراد اندازه گيري نمود. اما بايستي دقت کرد كه اين ولتاژ با اين دامنه كم، می تواند به شدت زیر تاثير نويز باشد. بدین ترتیب در طراحي سيستم­ هاي ابزاردقيق، تكنيك ­هاي حذف نويز از اهميت خاصي برخوردار هستند.

دانسیته متر، دانسیته سنج، چگالی دانسیته یا چگالی  سنج چیست و چطور عمل می کند.

این ترموکوپل‌های پهن و توانمند را در کاربردهای یگانه صنعتی می‌بینید، به عنوان مثال در اندازه‌گیری چاه نفت، جایی که هزینه مالی و کاهش در دقت، فراوان مهم‌تر از شکستن و آسیب زدن به سنسوری هست که هزاران فوت زیر زمین است. در این تست، تجهیزات استفاده شده گیره‌های سوسماری، یک فندک و یک مولتی‌متر دیجیتال است. زمانی مولتی‌متر ولتاژ را در بازه‌ی ۲۵-۳۰ mV نمایش دهد، کارکرد ترموکوپل مناسب است. البته چنانچه ولتاژ اکثر نزدیک به ۲۰ mV باشد، این دستگاه می بایست ردوبدل شود. حتمی به ذکر می باشد که ترکیبات گوناگون از فلزات، به بازه‌های مختلف دما و ویژگی‌‌های مختلف سنسور سبب می‌شود. بعضا از جفت فلزات پراستفاده در ایجاد ترموکوپل‌ها، مس-آهن، مس-کنستانتان، آنتیموان-بیسموت است.

ترموکوپل نوع  E

و دیگر اشکال آن همچون تیپ R و تیپ S در آنها غلاف های سیمی وجود ندارد دلیل همین دستور نیز آن است که معمولا غلاف های سیمی در دماهای پایینتر کاربرد دارند. در رابطه اهمیت گونه های دیگر غلاف ها بایستی گفت که ، تمامی تیپ های ترموکوپل با دو غلاف دیگر هستند. تیپ J ترموکوپل پر کاربردی می باشد که رنج دمایی مطلوبی داشته و در کنار آن بها مناسبی هم دارد. ترموکوپل تیپ J از فلز آهن Fe و آلیژهای مس – نیکل Cu-Niتشکیل می شود. رنج دمایی همین ترموکوپل میانگین بوده و فی مابین -۱۸۰ و +۷۵۰ سانتیگراد است. ترموکوپل از دو فلز کلیدی دو کالا گوناگون که به نیز متصل شده اند تشکیل شده است.

گاز ورقه ای آلتون S201

صنعت نفت و گاز، شیشه و سرامیک، دارو سازی، فولاد، سیمان، معدن، غذا و نوشیدنی، سردخانه، نیروگاه‌های برق، پلاستیک، خودروسازی، کوره و دفع زباله از پاراگراف فعالیت‌هایی هستند که در آن ها از همین دستگاه استعمال می‌شود. همین نوع از ترموکوپل‌ها معمولا از متاع غلاف اینکونل و یا این که استیل‌های سنسورهای نوع k و j ساخت می‌شوند. متاسفانه هیچ طرز مطمئنی به جهت مشخص شدن نهایی روزگار کالیبراسیون سنسور دما وجود ندارد. اما بسیاری از صنعت های که از سنسورهای دما استعمال می کنند، سوابقی را به رخ Document (سند) نگه داری کرده تا از زمانه نهایی کالیبراسیون آگاه گردند. در خلاء و در محدوده دمایی 0 تا 750 جايگاه سانتی گراد به لطف فعالیت می کند، اما به ادله مشکلات اکسیداسیون آهن به جهت دماهای پایین خیس سفارش نمی شود. از آنجایی که رابطه ولتاژ با دما همیشه یک رابطه خطی معمولی نیست، ممکن میباشد برای تبدیل قرائت‌های ولتاژ به قرائت‌های دما، به نمودار «جستجو» نیاز باشد. عمده سازندگان ترموکوپل هم دستگاه هایی می سازند که ولتاژها را به واحدهای "مهندسی" تبدیل می کنند.

پر امتیازترین محصولات

اگر ترموکوپل ها به صحت کارگزاشتن و راه اندازی شوند می توانند در رنج دمایی گسترده ای کار کنند. ترموکوپل‌ها رایج‌ترین سنسورهای دما بر روی کره زمین هستند، به استدلال گنجایش دمایی گسترده، استحکام بالا و ارزش پایین. ترموکوپل‌ها در کاربردهایی متنوع به کارگیری می‌شوند، از وسایل خانگی تا فرآیندهای صنعتی، ایجاد الکتریکی برق، محاسبه و کنترل بر کوره، پردازش و فرآوری غذا و نوشیدنی، سنسورهای خودروسازی، موتور هواپیما، موشک، ماهواره و فضاپیما.

آخرین مطالب وبسایت را سرعت بالا تر از دیگران اخذ کنید.

وقتی موضوع دمای بالا، بعدها کوچک، پاسخگویی سریع، ضربه یا لرزش بالا باشد، اکثر زمان ها می‌بینید ترموکوپل‌ها اندازه‌گیری دما را انجام می‌دهند. به طور معمول جهت جلوگیری از جراحت دیدن ترموکوپل آن را داخل غلاف فلزی یا این که سرامیکی قرار می‌دهند. طرز جوشکاری دوسر ترموکوپل تابع ضوابط خاصی هست بطوری که نباید در حین عملیات جوشکاری فلز یا این که احیاناً نیمه‌هادی دیگری در مراحل جوش دخالت کند در غیر اینصورت خلق ترموکوپل هیچ گاه کردار استاندارد تعریف شده تابع جداول مربوطه نخواهد بود. ز اتصال دو فلز ناهم‌جنس یک مبدّل (ترانسدیوسر) به اسم ترموکوبل تشکیل شده‌است. خوبتر می باشد اتصال سرد را در دمای مرجع قرار دهید.با یک مثاال در همین زمینه می اقتدار گفت اتصال مبداء را باید در یک ظرف حاوی یخ در حالا ذوب شدن قرار داد. سمت دیگر ترموکوبل باید به جسمی که می‌خواهیم دمای آن را ترازو بگیریم، تماماً جفت شود. عایق درون کابل MI غالبا از پودر اکسید منیزیم یا MgO تشکیل شده است. به تیتر یک جایگزین ارزان‌تر میشود از اکسید آلومینیوم هم استفاده کرد که ولی نمی‌تواند به اندازه‌ی MgO دماهای فراتر را تحمل کند. در صنایع غذایی به جهت کاربردهای انجمادی و دمای پایین استفاده می شوند. ترموکوپل ها به عنوان پمپ های حرارتی برای خنک کننده ترموالکتریک استعمال می گردند. ترموکوپل‌ها در انواع مختلفی ایجاد می شوند، مانند پروب‌های ترموکوپل، پروب های ترموکوپل با اتصالات، پروب های ترموکوپل اتصال گذرا، ترموکوپل های مادون قرمز، ترموکوپل سیم برهنه یا حتی سیم ترموکوپل. به یاد داشته اخبار جهانی باشید که سیگنال ترموکوپل در تمام ارتفاع سیم، ایجاد میشود. به این مضمون‌ می باشد که اپراتورهایی که دماهای یکسانی را می‌خوانند، نتیجه های یکسانی را در آزمایش‌های گوناگون ایجاد می‌کنند. این بدان مضمون‌ می باشد که RTD ها خوانش های تکرار پذیرتر و پایدارتری ساخت می کنند، در حالی که طراحی آنان تضمین می نماید که RTD ها به تولید خوانش های پایدارتر از جفت های حرارتی ادامه می دهند. چنانچه بگذاریم همین سیم‌ها در معرض گوشه و کنار باشند، عمر اثرگذار آنها کاهش پیدا می‌کند، به خصوص در دمای فراوان بالا، برای مثال بالای ۸۰۰ رتبه سلسیوس، جایی که هیچ سنسور دمای دیگری به کارگیری نمی‌شود. اهمیت این حال، روش‌هایی برای مراقبت از ترموکوپل و افزودن روش محافظتی به سیم‌های اتصال اندازه‌گیری وجود دارد. دو دستگاه دارای که برای اندازه‌گیری دما استفاده می‌شوند RTD و ترموکوپل هستند. یک RTD از یک فلز استعمال می‌کند که تغییرات مقاومت آن، پیش‌بینی‌کننده‌ی تغییرات دماست. در طرف دیگر، یک ترموکوپل دستگاهی است که از دو سیم فلزی به کارگیری می‌نماید که یک تفاوت ولتاژ در محل اتصال تولید میکند که متناسب دارای تغییر تحول در دماست. ترموکوپل‌ها از گونه های مختلفی از مواد ساخته می شوند که قابلیت و امکان اندازه‌گیری دماهای به شدت بالا و پایین، از -۲۰۰ سکو تا +۲۰۰۰ جايگاه سلسیوس را محقق می‌سازند.

ترموکوپل دمای بالا:

ترموکوپل تیپ S در کوره ها و وضعیت حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرند. از مزایای همین تیپ می قدرت به بها مناسب، فرآورده عالی و کارایی بالای آن اشاره خرید المنت استخری کرد. این ترموکوپل از سیم فلزی Ni-Crنام تجاری کرومل و Ni-Al نام تجاری آلومل ساخته شده می باشد ، مناسب ارزش می باشد و از پرکاربردترین دسته ترموکوپل می باشد. ترمومتر لیزری تماسی پاپیولار PE-TT8090 این امکان را دارااست که اهمیت به کار گیری از پراپ تماسی دما را از 200- تا 1300 جايگاه سانتی گراد و حیاتی به کار گیری از لیزر دما را تا 300 سکو سانتی گراد ترازو بگیرد. ترموکوپل ها رایج ترین تجهیز جهت اندازه گیرهای الکتریکی دما در صنعت هستند. مکانیزم براساس پدیده سی بک که اختلاف دما فی مابین دو نقطه را به ولتاژ تبدیل می کنند . نخستین از همگی باید نکته ها ایمنی را رعایت کنید و الکتریسیته حساس را جدا نمایید. آن گاه برای بده بستان ترموکوپل باید بدانید که همین قطعه در چه جایی قرار گرفته است. دماسنج یا سنسور دما Thermocouple، از دو عدد سیم فلزی تشکیل شده و آن سیم ها صرفا در محل اتصال داغ یعنی در محل انتهای حسگر دما، به نیز متصل می گردند. جفت های حرارتی یا این که Thermocouple، گونه های مختلفی دارا هستند که هر کدام مورد ها کاربرد گوناگونی در صنعت دارند. هر یک از انواع جفت های حرارتی از هر نظر کلیدی هم متفاوت اند. از متاع متریال به کار رفته گرفته تا استمرار و پایداری، مقاومت در برابر لرزش های ناگهانی، مقاومت در برابر گونه های مواد شیمیایی، محدوده دمایی، انواع کاربرد و بها و اکثری مورد ها دیگر اصلی هم تفاوت دارند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن