با 500 میلیون چه خودرویی بخرید

 تا همین چند ماه پیش در بازار فروش و خرید خودرو کارکرده و نو امکان خرید خودروهایی باکیفیت و خوش‌ساخت با 5

توسط HEKAYATS در 6 آبان 1399

 تا همین چند ماه پیش در بازار فروش و خرید خودرو کارکرده و نو امکان خرید خودروهایی باکیفیت و خوش‌ساخت با 500 میلیون فراهم بود. اما متاسفانه بروز برخی مشکلات و نبود نظارت صحیح باعث شد رشد بی‌رویه قیمت خودروها شد. تا حدی که امروز خودروهای چینی که جزء خودروهای ارزان‌قیمت بازار بودند، از مرز 500 میلیون عبور کرده‌اند. ادامه این روند سبب شده که بسیاری از افراد خرید خودرو را با عجله انجام دهند و مجبور به تحمل ضرر فراوانی شوند. اگر قصد خرید خودرو 500 میلیونی چینی را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید .

بسترن B30 اتوماتیک مدل 98

بسترن B30 اتوماتیک مدل 98 یک سدان اقتصادی است که در بازار چینی برای خریداران با درآمد متوسط ارائه می‌شود. این خودرو که توسط شرکت بهمن به بازار ایران آمد، در ایران به یک خودروی نیمه لوکس بدل شده که خانواده‌های با درآمد نسبتا خوب خریدار آن هستند. پیش از خرید خودرو مهم‌ترین چیز اطلاع از ویژگی‌های فنی آن است. در مورد بسترن B30 باید بدانید که موتور 1.6 لیتری این خودرو قدرتی برابر با 107 اسب بخار و گشتاوری معادل 155 نیوتن متر تولید می‌کند. این قدرت موتور باعث می‌شود که این خودرو در جاده‌های پر فراز و نشیب همراه چندان مناسبی برای شما نباشد.

گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این خودرو کاملا با موتور هماهنگ است و زیاد و کم کردن دنده را درست به‌موقع انجام می‌دهد. اما شتاب صفر تا صد 12.5 ثانیه‌ای بسترن B30 ممکن است در جاده کمی شما را ناراحت کند. برای همین بسیاری از کارشناسان این خودرو را مناسب خیابان‌های شهر می‌دانند. در مقابل باید اشاره کنیم که مصرف سوخت 6.7 لیتری در هر 100 کیلومتر برای سدانی با مشخصات این خودرو کاملا به‌صرفه و مناسب است و باعث جذب طرفداران خودروهای کم‌مصرف به آن می‌شود .

جک S5 دنده‌ای مدل 96

ورود جک S5 به بازار ایران توسط کرمان موتور و با هدف رقابت با خودروهای گران‌قیمت اروپایی و کره‌ای انجام گرفت. چراکه ظاهر مدرن و لوکس و کابین جادار و شیک این خودرو به‌خوبی می‌توانست جای خالی خودروهای گران‌قیمت را برای خانواده‌های کم‌درآمدتر پر کند. اما شیب بی‌منطق قیمت خودرو جک S5 را نیز بی‌نصیب نگذاشت و آن را به یک خودروی گران‌قیمت تبدیل کرد. هرچند که هنوز هم بسیاری از خریداران با وسع کمتر خرید خودرو چینی با این قیمت را به خودروهای داخلی رقیب ترجیح می‌دهند. جک S5 دنده‌ای مدل 96 با قدرت 174 اسب بخاری خود برای حرکت را از یک پیشرانه توربوشارژ 2 لیتری دریافت می‌کند. به‌علاوه گشتاور 265 نیوتن متری آن نیز توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. برای شاسی‌بلندی با این مشخصات و قیمت این قدرت و گشتاور کاملا معقول و منطقی است.

برای اینکه جک S5 را از حالت سکون به سرعت 100 برسانید به 11.5 ثانیه زمان نیاز دارید. این زمان شتاب‌گیری ممکن است در هنگام شروع حرکت یا سبقت گرفتن کمی زیاد به نظر برسد اما در مقایسه با دیگر رقیبان نسبتا خوب است. حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر باعث می‌شود که جک S5 دنده‌ای مدل 96 یک خودروی نجیب و مقرون‌به‌صرفه باشد. یکی از اصلی‌ترین معایب این خودرو به‌عنوان شاسی‌بلند نبود کروز کنترل در آن است. بخشی که باعث کنترل حرکت خودرو در سرعت‌های بالا شده و به تسلط راننده کمک می‌کند. نبود این بخش برای خودرویی با ابعاد جک S5 می‌تواند کمی راننده را آزار دهد .

جک S3 اتوماتیک مدل 98

در اوایل دهه نود میلادی بود که خودروسازی جک برای نخستین بار قدم به بازار خودروی ایران گذاشت. جایی که توانست خیلی زود مسیر موفقیت را طی کرده و به فروش بالایی دست پیدا کند. شاید هنوز هم بتوان گفت که خودروهای جک S3 و جک S5 محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای چینی بازار ایران هستند. به همین دلیل توانسته‌اند در بازار خودروهای کارکرده نیز رقبای هم‌وطن خود را پشت سر بگذارند. هرچند جک S3 در ابتدا به‌منظور تنظیم بازار و افزایش رقابت برای بهبود کیفیت خودروهای داخلی وارد ایران شد، اما امروز قیمت 545 میلیونی آن توانسته جک S3 اتوماتیک مدل 98 را به آرزویی برای قشر کم‌درآمد جامعه تبدیل کند.<br />

بااین‌حال شاید بتوان در مقایسه با سایر خودروهای چینی حاضر در بازار ایران، هنوز هم جک S3 اتوماتیک مدل 98 را یک خودروی اقتصادی به شمار آورد. علی‌رغم ظاهر پرطمطراق و پرجذبه جک S3، پیشرانه آن چندان حجیم و پرقدرت نیست. زیرا از ابتدا هم جک S3 به‌عنوان یک خودروی اقتصادی قدم به بازار ایران گذاشت نه یک خودروی اسپرت! این پیشرانه حدود 1.6 لیتر ظرفیت دارد و می‌تواند قدرتی برابر 107 اسب بخار برای جک S3 به ارمغان آورد. حداکثر گشتاور تولیدشده توسط این پیشرانه نیز در حدود 155 نیوتن متر اعلام شده است. گیربکس جک S3 از نوع CVT اتوماتیک است که آن را به یک گزینه مناسب برای سفرهای درون‌شهری تبدیل نموده است. این پیشرانه برای یک شاسی‌بلند اقتصادی و شهری، پیشرانه سرحالی محسوب می‌شود. به‌علاوه امکانات رفاهی جک S3 اتوماتیک مدل 98 نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. بااین‌حال نداشتن کروز کنترل یکی از معایب اصلی جک S3 اتوماتیک است .

 در این مقاله سه خودروی چینی باکیفیت را که در حدود 500 میلیون قیمت دارند به شما معرفی کردیم. نسخه‌های کارکرده این خودروها در بازار ایران معمولا دارای طرفداران زیادی است. بنابراین برخلاف بسیاری از خودروهای چینی با خرید خودرو دست‌دوم از این لیست متحمل ضرر نخواهید شد. همراه مکانیک برای تهیه این لیست و ارائه قیمت روز دیگر خودروها به شما تلاش زیادی کرده است. با مراجعه به سایت همراه مکانیک علاوه بر اطلاع از جدیدترین قیمت خرید خودرو، وارد بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در کشور نیز می‌شوید. خدماتی که این سایت به شما ارائه می‌کند، شما را صاحب یک خودروی جذاب با قیمتی کاملا مناسب خواهد کرد. پس همین الان وارد سایت hamrah-mechanic.com شوید و درخواست خرید خودرو خود را ثبت کنید .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن