ایالات متحده بزرگترین ساختمان چاپ سه بعدی تا به امروز را توسعه می دهد

در حالی که ایالات متحده و کانادا در سال های اخیر چندین ساختمان با چاپ سه بعدی دیده اند، در ایالات متحده، همه ا

توسط HEKAYATS در 8 مهر 1401

در حالی که ایالات متحده و کانادا در سال های اخیر چندین ساختمان با چاپ سه بعدی دیده اند، در ایالات متحده، همه این ساختمان ها یک طبقه بوده اند. از نظر بازار، 50 درصد از کل خانه‌های تک‌خانواری ساخته‌شده در ایالات متحده دو طبقه یا بیشتر هستند، که بر اهمیت چاپ سه‌بعدی ساخت‌وساز تأکید می‌کند.

این هفته، 3d در کانادا این کار را انجام داد، همانطور که اولین ساختمان دو طبقه چاپ شده سه بعدی را در کانادا به پایان رساند. در حال حاضر، PERI و CIVE در حال پیگیری ساختن یک ساختمان دو طبقه در ایالات متحده هستند که همچنین به عنوان بزرگترین ساختمان مسکونی چاپ سه بعدی تاکنون در ایالات متحده دو برابر شده است. در هر دو پروژه، از یک چاپگر ساختمانی سه بعدی BOD2 از COBOD استفاده شد.

Hachem Domloj، رئیس CIVE گفت: «داشتن فرصتی برای مهندس و پیمانکار عمومی برای اولین سازه پرینت سه بعدی چند طبقه در ایالات متحده یک افتخار بوده است.

ما می‌توانیم ببینیم که چگونه این فناوری و رویکرد تیم ما مقیاس‌پذیری را برای پیشرفت‌های تجاری بزرگ‌تر فراهم می‌کند. در مجموع، ما روش ساخت و ساز کشورمان را تغییر می‌دهیم و راه را برای مسکن ارزان‌تر، یکپارچگی ساختاری بالاتر و قابلیت‌های ساخت سریع‌تر هموار می‌کنیم. امکانات پرینت سه بعدی بی پایان است!»

این پروژه 4000 فوت مربعی امکانات فناوری چاپ سه بعدی، سفارشی سازی انبوه و راه حل های طراحی را به نمایش می گذارد که روش های ساخت و ساز مرسوم را ادغام می کند.

با یک روش ساخت و ساز ترکیبی که پرینت سه بعدی بتن را با قاب چوبی ترکیب می کند، این رویکرد امکان استفاده استراتژیک از دو سیستم مواد را فراهم می کند و هدف آن افزایش کاربرد چاپ سه بعدی در ایالات متحده است، جایی که قاب بندی یکی از رایج ترین تکنیک های ساخت و ساز است.

Leslie Lok و Sasa Zivkovic می‌گویند: «برای طراحی پروژه، ما یک رویکرد ساخت‌وساز ترکیبی ایجاد کردیم که نوآوری‌ها در چاپ سه بعدی بتن را با تکنیک‌های قاب‌بندی چوبی سنتی ترکیب می‌کند تا یک سیستم ساختمانی ایجاد کند که از نظر ساختاری کارآمد باشد، به راحتی قابل تکرار باشد و از نظر مواد پاسخگو باشد.» ، از هانا.

این پروژه همچنین پتانسیل طراحی هیجان انگیز اجزای معماری سفارشی انبوه را برای برآوردن نیازهای صاحب خانه و ساده سازی یکپارچه سازی سیستم ساختمان برجسته می کند. این تلاش‌های طراحی با هدف افزایش تأثیر، کاربرد، پایداری و کارایی پرینت سه بعدی برای ساختمان‌های مسکونی و چندخانواری آینده در ایالات متحده انجام می‌شود.»

طراحی ساختمان به عنوان مجموعه ای از هسته های چاپی که شامل فضاها و پله های کاربردی است، مفهوم سازی شده است. هسته های فضایی با قاب چوبی به هم متصل می شوند تا یک تناوب معماری از بتن و فضای داخلی قاب ایجاد کنند.

فرآیند طراحی و ساخت مقیاس پذیر پروژه برای مسکن چند خانواری و ساخت و ساز با کاربری مختلط قابل استفاده است.

با استفاده از چاپگر دروازه ای COBOD BOD2، این پروژه از مدولار بودن چاپگر برای طرح بندی طراحی آن بهره می برد.

فابیان مایر گفت: "ما بسیار مفتخریم که نه تنها امکانات چاپگر ساخت و ساز سه بعدی BOD2، بلکه دانش گسترده خود را در برنامه ریزی، مهندسی و چاپ در این پروژه که هفتمین و بزرگترین پروژه ای است که تا کنون چاپ کرده ایم را به نمایش می گذاریم." -بروتز، مدیر عامل PERI 3D Construction.

ما متقاعد شده‌ایم که استانداردهای جدیدی را از منظر طراحی و همچنین اجرای چاپ تعیین می‌کند و بر نقش ما به‌عنوان پیشرو برای این تکنیک ساخت‌وساز جدید تأکید می‌کند.»

PERI 3D Construction سابقه گسترده ای در پیشرفت اجرای پرینت سه بعدی در ساخت و ساز ساختمان دارد. با استفاده از چاپگرهای COBOD BOD2، PERI شش پروژه را در اروپا و ایالات متحده به پایان رسانده است، از جمله اولین خانه چاپ سه بعدی در آلمان و بزرگترین ساختمان آپارتمان پرینت سه بعدی اروپا.

فیلیپ لوند-نیلسن، یکی از بنیانگذاران و رئیس COBOD آمریکای شمالی، افزود: "ما مفتخریم که شاهد چاپ سه بعدی ساختمان های بیشتر و بیشتر با چاپگر BOD2 ما در آمریکای شمالی هستیم که نتیجه موقعیت پیشرو ما در بازار و تعداد زیادی است. پرینترهای سه بعدی ساختمانی که در اینجا فروختیم.»

وی ادامه داد: فناوری برتر و موقعیت پیشرو ما توسط COBOD به عنوان تنها تامین کننده ای که چاپگرهای سه بعدی را برای ساخت پروژه های چند طبقه تحویل داده است، ثبت شده است.

منابع: diseño y modelado 3d

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن