از آپشن های لندکروز چه می دانید؟

شرکت خودرویی تویوتا یکی از برندهای مطرح در تولید خودرو است که محصولات متنوع و لوکسی تولید می‌کند. یکی از محصول

توسط HEKAYATS در 17 دی 1399

شرکت خودرویی تویوتا یکی از برندهای مطرح در تولید خودرو است که محصولات متنوع و لوکسی تولید می‌کند. یکی از محصولات مورد توجه این شرکت، تویوتا لندکروز است که بیشتر از هر چیز به دلیل دارا بودن خصوصیات آفرودی مورد توجه قرار گرفته است. نسل ابتدایی این خودرو در سال 1951 تولید شد و با گذشت زمان نسل‌های پیشرفته و کامل‌تر آن به بازار جهانی معرفی شد.

اگر شما هم جز کسانی هستید که علاقه زیادی به خودروهای شاسی‌بلند بزرگ دارید، مطمئنا تویوتا لندکروز یکی از خودروهای محبوب شما خواهد بود. تویوتا لندکروز یکی از شاسی‌بلندهای با اصالت و جزو پرفروش‌ترین خودروهای تویوتا است که تاریخ تولد آن به سال 1951 میلادی باز می‌گردد. در سال 2008 نسل پنجم لندکروز وارد بازار ایران شد که با کد J200 شناخته می‌شود. عرضه این خودرو در بازار کشور تا سال 2013 نیز ادامه داشت؛ اما از آن سال به بعد واردات تویوتا لندکروز نیز به ایران متوقف شد. در سال 2015 لندکروز J200 یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد که حاصل آن چراغ‌هایی جدید به همراه امکانات متنوع‌تر برای این غول ژاپنی بود؛ البته در حال حاضر نمونه پلاک ملی از نمونه فیس لیفت تویوتا لندکروز در بازار کشور ما وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره این خودرو لوکس و زیبا در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی تویوتا لندکروز

شاسی بلند لندکروز اولین بار در سال 2008 از طریق واردات رسمی و غیررسمی وارد ایران شد و از همان ابتدا مورد توجه طرفداران خودروهای شاسی بلند لوکس قرار گرفت. این خودرو ژاپنی که محصول شرکت تویوتا است، فلسفه خاصی در تولید دارد. تویوتا ادعا می‌کند که خودروهای این شرکت نیازی به تعمیرگاه پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل بیش از توجه به امکانات لوکس روز، تویوتا لندکروز به خاطر قدرت آفرودی و استحکام بسیار بالای بدنه معروف است. همین موضوع موجب می‌شود که دوستداران آن حاضر به پرداخت مبالغ بالای این خودرو باشند تا لذت سواری با آن را تجربه کنند.

 تویوتا لندکروز در دو نسخه VXR و GXR در ایران وجود دارد و نسخه VXR امکانات بیشتری دارد و تیپ فول لندکروز به شمار می‌آید. واردات لندکروز تا سال 2013 به ایران انجام شد؛ اما بعد از آن با ممنوعیت واردات مواجه شد و هم اکنون مدل‌های جدید این خودرو در ایران وجود ندارند. برخی از امکانات این غول ژاپنی را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

سیستم کنترل کشش فعال

 سیستم A-TRAC در مسیرهای لغزنده کمک بزرگی به حفظ تعادل خودرو می‌کند. با کمک این سیستم از هرزگردی چرخ جلوگیری می‌شود و به طور مداوم میزان چسبندگی چرخ‌ها مورد پایش قرار می‌گیرد.

 ترمز دستی کلاسیک

جالب است که از تویوتا لندکروز با آن قیمت فضایی انتظار می‌رود که امکاناتی خاص و به‌روز روی خودرو نصب کرده باشد. اما ترمزدستی از نوع قدیمی و کلاسیک بر روی آن نصب شده است. البته شرکت تویوتا ادعا می‌کند که هدف شرکت راز این کار کاهش هزینه‌های خودرو و بی‌نیاز شدن آن از رفتن به تعمیرگاه است. به عبارت دیگر از آنجا که ترمز برقی با سیستم الکترونیکی مدیریت می‌شود، امکان خرابی بیشتر دارد. اما ترمز دستی دچار مشکل نمی‌شود.

نصب کروز کنترل

کروز کنترل این امکان را برای لندکروز فراهم می‌کند که بتوان با فشار دادن آن، سرعت خودرو را تنظیم نمود. به عبارت دیگر با انتخاب کروز کنترل می‌توان خودرو را خاموش، روشن یا تنظیم کرد و یک سرعت ثابت را برای حرکت خودرو در گرفت. در این حالت بدون نیاز به فشار دادن پدال گاز می‌توان با سرعتی مشخص و تعریف شده، حرکت کرد.

دوربین پارک

تویوتا لندکروز یک شاسی بلند 2.5 تنی است که در قسمت عقب خودرو فضای محدودی برای دید مناسب راننده دارد. این مسئله باعث می‌شود که پارک خودرو کمی سخت باشد. اما با وجود دوربین عقی به راحتی می‌توان دید مناسب به عقب خودرو داشت. دوربین عقب نیز با کمک صفحه نمایشگر 8 اینچی به خوبی تصاویر را نشان می‌دهد تا راننده عملکرد مناسب‌تری داشته باشد.

کلید قدرت

دکمه قدرت در کنار دسته دنده تعبیه شده است و با کمک آن می‌توان عملکرد گیربکس ۵ دنده را به صورت خودکار تعویض کرد. با فشار دادن دکمه قدرت، دنده‌ها در دور موتور بالاتری عوض می‌شوند و قدرت خودرو به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. به عبارتی سرعتف قدرت و توانایی بیشتری برای یک رانندگی لذت‌بخش ایجاد می‌کند.

Cool box

این محفظه، مکانی برای قرار دادن نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها است تا دمای خنکی داشته باشند. البته کول باکس به معنای یخچال نیست. بلکه به علت قرار گرفته در مسی باد کولر باعث خنک شدن خودراکی‌های داخل محفظه می‌شود. اما خنکای آن درحد خنکا و درجه دمای کولر است.

وینچ

آنچه که از تویوتا لندکروز انتظار می‌رود، این است که بتواند مسیرهای سخت و صعب‌العبور را به راحتی پشت سر بگذارد. به همین دلیل شرکت تویوتا روی امکانات قدرت‌دهی این خودرو تاکید کرده است. یکی از این امکانات، نصب وینچ روی لندکروز است. وینچ یک قرقره برقی است که در قسمت سپر جلو خودرو قرار دارد. درصورتی که خودرو در گل و لای و یا چاله عمیق گیر کند، با کمک این امکان می‌توان مشکل را برطرف کرد. علاوه‌بر آن اگر خودروی دیگری در این شرایط قرار بگیرد، لندکروز می‌تواند به عنوان یک امدادرسان، خودرو را از آن شرایط خارج کند.

جمع‌بندی

تویوتا لندکروز، این غول زاپنی عظیم الجثه امکانات متعددی مانند مانیتور سقفی، ترمز ضدقفل، استارت بدون کلید و ... دارد. اما آنچه بیش‌ از هرچیز در این خودرو شاخص و مهم است، نصب امکاناتی است که خودرو در شرایط سخت بتواند به خوبی از آن خارج شود. از طرف دیگر خصوصیت بارز این خودرو متشخص، قدرت افرودی آن است. همین مسئله امتیازی برای این خودرو است و موجب می‌شود با وجود قیمت بالا، طرفداران مرفه زیادی داشته باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن