ابتکار اختراع خودرو های مجهز به موتور بنزینی به سال 1876 ، و شروع ایجاد انبوه این مدل ماشین ها به دهه 1890 میلادی بر می گردد . همین پیشرانه به سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ ها یا این که به عبارتی CVVT مجهز شده و پمپ روغن متغییر بر بر روی آن کارگزاشتن گردیده است. کلیدش از وسط باز شد نشان از کیفیت زباله آن میده بعدم شکست در حالی که ۲۰۶ جور ۸۸ داشتم تا ۴ سال کلیدش دست نخورد تا ۳ سال صرفا روغن بنزین ریختم براش.پارس کلا ماشین بیخود و روان خورد کنیه.جنس کمربندهای ایمنی اش آشغال میباشد گیر میکنه. موتور tu5 یک صدای سوت بخصوص و دلچسبی داره در صورتی که اون صدا میباشد که طبیعی میباشد و بخش اعظم این صدا وقتی خودش را نشون میده تو سرازیریها پا را از بر روی گاز بردارید وبذارید تو دنده که به جای این‌که موتور ماشین به گیربکس نیرو بده نیروی کشش و چرخها و گیربکس به موتور فشار بیاره میگن در همین موقعیت یک چیزی مشابه فیلر است من که هر از گهگاه اینکارو می کنم و جواب میده. همینطور وقتی که از بنزین به کار گیری کردید ، می قدرت از بنزین طبیعی استعمال نمایید . این موتور طرفدار های متعددی دارد و بخش اعظم مردمان از همین موتور در ماشین خویش استعمال می کنند و دنبال خودروهایی هستند که موتور آن ها تی وی 5 می باشد . فراموش نکنید که به هیچ وجه بر روی خویش موتور آب نریزید چون دمای آن زیاد بالاست و باعث آسیب وصال جدی به سرسیلندر و جتی بدنه موتور tu5 پارس سیلندر می شود. کارایی TU5 روی تیپ ۵ به قدری خوب بود که توده بسیاری از علاقهمندان زمینه خودرو، هنوز هم آن را یک عدد از بهترین اتومبیل های جادههای کشور ایران در این رنج قیمتی میدانند؛ البته پس از ۲۰۶ تیپ ۵، ابهت TU5 هم رو به افول نهاده شد و ابعاد که بر بر روی خودروهایی مثل پژو پارس، ۴۰۵، رانا و H30 Cross قرار گرفت، دیگر توانمند به جلب راضی بودن صاحبان خویش نشد. امروز از رمز و رازهای همین اتومبیلهای آتشین خواهم گفت. بااینحال همچنان شاهد حضور پژوپارس تیوفایو در لیست ماشینهای پرفروش کشور ایران اتومبیل هستیم. پژو 405 ایران اساسی دو گاردان بوده و دیفرانسیل جلو می باشد و از این نقطه لحاظ تقسیم وزن 1020 کیلوگرمی خالص آن 605 کیلوگرم در جلو و 415 کیلوگرم بر بر روی اکسل عقب می باشد که نسبت تقسیم 59.3% در جلو و 40.7% در عقب آماده می آورد. علاوه بر آن خودروی پژو پارس tu5 محصولی تغییر یافته و از شرکت خودروسازی پژو در سال های ده سال ۸۰ میلادی فرانسه است، لذا انتظار ایمنی مضاعف توانا و هوشمندی را نمی توانید از پژوپارس انتظار داشته باشید، ولی اهمیت این حال سازندگان خودروی پژو پارس تلاش کرده اند تا امکانات امنیتی و ایمنی متعادل و قابل قبولی را برای این جنس در لحاظ بگیرند که از پاراگراف آنها می توانیم به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو به یار ترمزهای ABS ضد قفل و EBD که دوچندان مطلوب فعالیت میکنند، به همپا ترمزهای دیسکی عقب که در این اتومبیل تعبیه و قرار دیتا شده اند اشاره کرد چون از امکانات پژو پارس tu5 به شمار میروند. در ارتباط مهم طراحی ظاهری این ماشین می توان تیتر کرد که چیز جالب و جدیدی به آن اضافه نشده است، چون مدتها میگذرد که مهم این صورت و شمایل در خیابانهای جمهوری اسلامی ایران حاضر میشود. سوله مصرف سوخت این ماشین را به شکل ترکیبی 7.2 لیتر در 100 کیلومتر اعلام کرده است که اساسی اعتنا به شتاب پایین و وزن ماشین به حیث نمی رسد در حالت واقعی قابل دستیابی باشد زیرا پارس اتوماتیک بیش از 250 کیلوگرم از 206 که مالک حیاتی موتور و گیربکس میباشد سنگین خیس است. و آن گاه از این شرکت ایران ماشین شروع به ایجاد همین ماشین و همینطور همین موتور نمود و صادر کرد . شرکت ساخت کننده از موتور ef7 در خودروی سمند استفاده می نماید و این فرآورده را می توان او‌لین موتور اساس گازسوز به شمار آورد که به صورت داخلی تولید شد. و همین موتور بر روی پژو 206 پاسخ لطف داده هست و بخش اعظم مردمان از همین ماشین و همین موتور استعمال می شود . کیت استروکر دیتا و هر خودروی دیگر با موتورtu5 و 1600 سی سی هیوندای و کیا. لذا کلیدی تصور این‌که هر خودرو در هر روز به شکل میانگین 45 km پیمایش داشته باشد، خودروی پژو پارس اساسی موتور XU7، ساانه نزدیک به 172 لیتر بیشتر از خودروی ذکر شده اهمیت موتور TU5 بنزین مصرف می کند. خودروی پژو پارس اساسی بعضا نقاط ضعف و قدرت بوده میباشد که عملکرد کرده ایم تا دارای توده آوری آن‌ها این نکات را به شما یاد‌آوری کنیم که اولین مورد هندلینگ بالا و دستور پذیری حاذق و مطلوب بوده که از نکات مثبت در طراحی پژو پارس های تازه به شمار میرود. سیستم تهویه هوای خودکار و اتوماتیک در کابین پژو پارس tu5 از دیگر آپشن های به کار رفته در آن می باشد.

ترجمه مقاله

ایندکسر