[ad_1]

هنگام کار به عنوان مترجم یا مترجم ، کار با افراد دیگر ، به ویژه مشتریان اجتناب ناپذیر است. خواه یک فریلنسر باشید و یا به صورت داخلی کار کنید ، برای درک دامنه کار ، انتظارات آنها و گفتگو با آنها برای اطمینان از برآورده شدن هر دو نیاز خود ، باید با مشتریان خود تعامل کنید. معمولاً این مکالمه ها بسیار روان پیش می رود ، اما مواقعی پیش می آید که مشتری شما خیلی مهربان نخواهد بود یا حتی ممکن است افرادی که با آنها کار می کنید خیلی راحت یا راحت کار نکنند. س isال این است که بهترین روش برای کنار آمدن با شرایط چیست تا بتوانید از تخریب محیط زیست جلوگیری کرده و به دردسر بیفتید. در اینجا چند نکته برای اطمینان از توانایی مدیریت این نوع افراد دشوار آورده شده است.
ابتدا سعی کنید روی خود تمرکز کنید و آرام باشید. این ممکن است یکی از سخت ترین نکات در این پست باشد ، اما یکی از مهمترین موارد است. اگر می توانید آرام بمانید ، می توانید شرایط را کنترل کنید. به عنوان مثال ، اگر مشتری شروع به درخواست چیزهای نامعقول از شما کند ، مانند زمان کوتاهتر سربازی ، کاهش هزینه ها ، یا دائماً با شما در مورد نحوه ترجمه برخی چیزها بحث و جدال می کند ، حتی اگر او از زبان یا موضوع مرجعی نیست ، این گرم شدن برای شما آسان است. ممکن است احساس کنید که به دلیل عدم احترام به شما یا حتی تلاش برای فریب دادن به شما ، حرفه ای و مهارت های شما مورد حمله قرار گرفته است. بهترین کار در این شرایط قدم برداشتن ، نفس عمیق کشیدن و آرام شدن است. اگر موفق به آرامش شوید ، می توانید در مقابل احساسات تسلیم نشوید ، پاسخ های آرام بدهید و در موقعیتی بمانید که بتوانید به طور م withثر با فرد دشوار مذاکره کرده و به اوج برسید.
سپس ، هنگام صحبت با فرد دشوار ، مهم است که سعی کنید مسائل را از دیدگاه آنها درک کنید. واقعاً سعی کنید بفهمید که چرا آنها می توانند همانطور که هستند رفتار کنند. البته ممکن است سخت بودن بعضی از افراد دشوار باشد ، اما بیشتر اوقات همیشه دلیل اصلی آن وجود دارد. س Tryالاتی را امتحان کنید که خیلی پرخاشگرانه نیستند ، اما در عوض س askالاتی بپرسید که به آنها اجازه نمی دهد با روشی پرخاشگرانه پاسخ دهند و در عوض آنها را به سمت پاسخ دوستانه تری سوق دهید که فقط حاوی حقایق لازم باشد.
همچنین ، هنگام تلاش برای گفتگو با آنها ، فقط سعی کنید واقعیت ها را به جای صحبت در مورد احساسات یا عقاید خود بیان کنید. اگر آنها حقایقی را پیش روی خود داشته باشند ، برای آنها دشوار خواهد بود که هرچه شما بگویید به چالش بکشند. همچنین به شما کمک می کند تا آرام باشید و احساس نکنید که به آنها حمله می کنید. این کار همچنین مکالمه را آسان می کند ، جایی که لازم نیست به چگونگی تنظیم س questionsالات خود فکر کنید. با التزام به واقعیت ها ، شما یک مکالمه سریعتر و ساختاریافته برقرار می کنید که خارج از خط مشکلی خواهد بود بدون اینکه شخص مقابل از نظر عمدی دشوار باشد. به عنوان مثال ، اگر در مورد ترجمه خاصی اختلافی وجود دارد و داور شما می گوید ترجمه شما اشتباه است ، حتی اگر یک راهنمای سبک وجود داشته باشد که می گوید مشتری چگونه می خواهد عبارت خاص ترجمه شود ، در هنگام صحبت با آن حتماً نقل قول کنید به او.
کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید قادر به برقراری ارتباط موثر با یک فرد دشوار هستید و شرایط را پراکنده می کنید ، اما یکی از مهمترین موارد این است که فقط آرامش خود را حفظ کنید و به واقعیت ها پایبند باشید. این را می توان اساسی ترین نکات برای کار با افراد دشوار دانست و راهی عالی برای شروع کار است. به یاد داشته باشید ، شما نمی توانید نحوه عملکرد دیگران را کنترل کنید ، اما همیشه می توانید نحوه عملکرد خود را کنترل کنید.

[ad_2]

منبع

ترجمه مقاله