آیا واقعا دستگاه تصفیه هوا کار می کند؟

آیا واقعا دستگاه تصفیه هوا کار می کند؟ این مدل از دستگاه تصفیهی هوا میتواند در ۱۵ دقیقه هوای یک اتاق ۴۰ تا ۶۰

توسط HEKAYATS در 15 بهمن 1401

آیا واقعا دستگاه تصفیه هوا کار می کند؟

Air Purifierاین مدل از دستگاه تصفیهی هوا میتواند در ۱۵ دقیقه هوای یک اتاق ۴۰ تا ۶۰ متر مربعی را کاملا تصفیه کند. این دستگاه علاوه بر فیلتر اولیه، از فیلتر هپا استفاده میکند و تمام هوای اتاق را از ذرات معلق پاک کرده و با کربن فعالی که دارد، هوایی سالم در اختیار شما قرار میدهد. حسگر گردوغبار، فیلتراسیون سه مرحلهای هوا و فیلتر فرمالدئید این دستگاه تصفیه هوا را به یک یار همیشگی برای خانوادهی شما تبدیل میکند. طراحی ظاهری آن به شکلی است که به راحتی میتوانید آن را در هر محیطی قرار دهید. نمایشگر وضعیتی که روی دستگاه قرار دارد علاوه بر کیفیت هوای موجود، اطلاعات لازم دربارهی وضعیت فیلترها را هم در اختیار شما قرار میدهد. فیلتر اصلی استفاده شده در دستگاه تصفیهی هوا ایستکول هم هپا است و برای استفاده در شهرها و محلههایی که آلودگی متوسط یا کمی دارند، یا خانههایی که در آن گیاهان آپارتمانی تصفیه کنندهی هوا وجود دارد مناسب است. یک فیلتر یون نقره قبل از فیلتر هپا در این دستگاه قرار دارد که خاک و ذرات معلق در هوا را به خود جذب میکند.

  • Mi Air Purifier Pro
  • فیلتر سلامت (Health Solution)
  • تصفیه هوا رومیزی
  • هرگز داخل خانه سیگار نکشید
  • سیستم فیلتراسیون 6 مرحلهای
  • بخار پخت و پز
  • تنظیم سرعت فن با نیاز محیطی

 

Air Purifierمی توانید در وب سایت های مختلفی از جمله دیجی کالا به بررسی و نظر کاربران در خصوص محصولات بپردازید. البته محصولی که تمام خریداران را راضی نگه دارد بسیار نایاب است و بنا به اختلاف سلیقه و شرایط استفاده می توان گفت کیفیت وابستگی زیادی به تجربه ی کاربری دارد. در هر حال محصولی را تهیه کنید که در کل تعداد نظرات مثبت در مورد آنها بیشتر است. احتمال دارد که تعدادی نظر منفی نیز در مورد محصول وجود داشته باشد که امری طبیعی است. قبل از خرید با شرکت تامین کننده تماس بگیرید و از آنها قیمت و موجودی فیلترهای دستگاه تصفیه هوای خانگی را پرس و جو کنید. اگر فیلتر موجود نباشد در حقیقت دستگاهی را خریده اید که در نهایت سه تا چهار ماه برای شما به صورت مفید کار می کند. قیمت فیلتر باید کمتر از بیست درصد قیمت خرید دستگاه باشد. هرگز از فروشنده ای که نمی داند میزان هوادهی دستگاه چقدر است خرید نکنید.

هشت سوالی که باید درباره تصفیه هوا بپرسید

اکنون پرسش اصلی این است ؛ برای پاکسازی هوای خانه کدام دستگاه بهتر است ؟ تصفیه هوا چه تفاوتی با تهویه هوا دارد ؟ در اینجا لازم است تعریفی کلی از هر دو محصول و شیوه عملکرد آنها داشته باشیم . تهویه هوا به چه معناست ؟ اصولا تهویه هوا به منظور توزیع هوای تازه درمحیط به کار می رود. در واقع تکینیک این دستگاه ایجاد جریانی برای جابه جائی هوای بی کیفیت از فضای اتاق و ورود هوای تازه از محیط بیرون به داخل فضای بسته است. تهویه هوا به طور طبیعی می تواند از طریق باز کردن در و پنجره ها و دریچه های ورود و خروجی هوای اتاق و محیط های سربسته صورت بگیرد. انواع دستگاه تهویه هوا مکانیکی ، هیبریدی و یا دیگر دستگاههایی که از تکنیک های ترکیبی استفاده می کنند در توزیع و جریان هوای تازه در اتاق ها به طور یکسان کاربرد دارند. این روش برای پاکسازی بخش های مهمی از فضای خانه مثل آشپزخانه و سرویس بهداشتی که با رطوبت زیاد کیفیت هوای محیط را پایین می آورند بسیار موثر است.

ایده های جدید به تصفیه هوا هرگز قبلاً آشکار نشده بود

یکی از مجهز ترین و محبوب ترین محصولات شرکت دوو ، ساید بای ساید دوو می باشد که از آخرین فناوری های روز دنیا بهره گرفته تا محصولی با کیفیت ، متمایز و ارزشمند را برای مصرف کنندگان فراهم آورد. ساید بای ساید دوو نسل جدید، تلفیقی از کیفیت و فناوری است. طراحی زیبا و متناسب با سلیقه خانواده ایرانی و همچنین مطابق با آشپزخانه های مدرن ، یکی از مهمترین وجوه تمایز یخچال ساید دوو با سایر برندهاست. علاوه بر ویژگی های ظاهری، دوو در این محصولات از تکنولوژی موتور اینورتر استفاده نموده که در عین کارایی بالا ، مصرف انرژی کمتری دارد. سیستم Digital Cooling ، یخساز خودکار ، محفظه magic Cool zone و فیلتر تصفیه هوا از مزایای سایدبای ساید دوو می باشد که باعث حفظ تازگی مواد غذایی می شود. یخچال های ساید بای ساید دوو در انواع سری های پرایم 3 درب ، پرایم 2 درب و پارامو تولید شده است که دارای گنجایش بالایی هستند.

Air Purifierدستگاه های تصفیه کننده هوای خانگی وسایلی برای حذف آلاینده های هوا در محیط های تجاری و مسکونی هستند. این ویژگی به ویژه برای افرادی که از آسم یا آلرژی و دود سیگار رنج می برند بسیار مفید است ،شك نكنيد در صورت وجود فرد سیگاری در خانه دستگاه تصفیه هوا نیاز داريد. همچنين اگر نگران دود یا بوی بد روغن و ادویه جات هنگام پخت و پز هستيد. دستگاه های رطوبت ساز با جذب تمام بو، هواي فضا را تميز می کنند. هوای پاک برای همه ما ضروری است. با این حال این روزها به دلیل آلودگی هوا امکان استنشاق هوای پاک امکان پذیر نیست. تقریبا تمیزترین محیط ها، از ذرات نامرئی و کوچکی تشکیل شده اند که باعث تحریک ریه ها یا ایجاد واکنش های آلرژیک می شود و حتی در برخي موارد مشکلات بهداشتی را تشدید می کند. طبق آژانس حفاظت از محیط زیست ، هوای داخلی خانه ها سريعتر از هوای بیرون خانه آلوده تر می شود.

Air Purifierهواي كه نفس می كشيد قدرت نفوذ زيادي در سلامت شما دارد، لذا حضور يك دستگاه تصفيه هوا با سيستم تصفيه پيشرفته ضروری است. دستگاه تصفیه هوا هوشمند پرو شیائومی با استفاده از فرایند فیلتراسیون سه مرحله ای عمل می کند، زیرا حذف موثر میکروب ها در یک مرحله نمی تواند انجام شود. این دستگاه قادر به کاهش هر یک از ذرات خطرناک مانند مو، گرده، گرد و غبار و آلرژن هایی مانند PM2.5 و فرمالدئید می باشد. یک نشانگر رنگی که در اطراف لبه های صفحه نمایش دیده می شود کیفیت واقعی هوا را نشان می دهد و اگر کیفیت بد باشد قرمز رنگ است. نارنجی یعنی هوا به اندازه کافی خوب است. و زمانی که هوا دوباره سالم باشد، سبز است. Mi Air Purifier Pro همچنین یک حالت خودکار دارد که آلودگی هوا را در اتاق شما حس می کند و عملکرد دستگاه را تنظیم می کند تا اثر آن را افزایش دهد. برنامه MiHome به شما اجازه می دهد تا در هرجایی هستید کنترل کامل بر تصفیه کننده هوا داشته باشید.

تصفیه هوا - مرده یا زنده؟

Air Purifierاین افت فشار بهوسیله کانالها، فیلترها، واحد بازیافت حرارتی، کویل های سرمایشی-گرمایشی، صداگیر و سایر تجهیزات مورداستفاده در دستگاه هواساز به وجود میآید. در شکل زیر فشار استاتیکی کل و مقایسه افت فشار ناشی از تجهیزات مورداستفاده در دستگاه هواساز نشان kalinab دادهشده است. همانطور که مشخص است، فیلتر­ها سهم زیادی در افت فشار در دستگاه هواساز دارند. میزان افت فشار در فیلترها با افزایش سطح آلودگی هوا افزایش مییابد. لذا فیلترها بایستی در مقدار افت فشار تعیینشده توسط استاندارد En13053 تعویض گردند. در غیر این صورت با افزایش کثیفی فیلترها، افت فشار افزایش یافته و سبب افزایش مصرف انرژی می­گردد. هر یک از فیلترها بر اساس استاندارد مشخصی که تعیینکننده مقدار عددی مشخصههای یک فیلتر هوا در میزان تصفیه ذرات و آلودگیها و همچنین افت فشاری که فیلتر ایجاد میکند، طبقهبندی میشوند. در یک طبقهبندی کلی فیلتر­ها بهصورت زیر تقسیمبندی می­گردند. در دستگاه هواساز فیلتر فلزی، فیلترهای کلاس G1-G4 بهعنوان پیش فیلتر و فیلترهای کیسهای M5-M6-F7-F8-F9 بهعنوان فیلتر­ها باکیفیت تصفیه هوای بالا بکار میرود.

  • حذف تمام گازها و آلایندههای محیطی
  • دارای حسگر گردو غبار
  • شعاع تحت پوشش
  • چراغ نشان کیفیت هوا
  • تنظیم خودکار
  • کنترل از راه دور

کار فیلتر هپا در واقع از بین بردن ذرات معلق موجود در هوا مانند گرد و غبار است که اندازه بزرگتری نسبت به سایرین دارند. جنس این فیلترها از الیاف بوده که شبکه های بسیار ریزی هم دارند. دقت داشته باشید که امروزه تنوع دستگاه های تصفیه هوای خانگی موجود در بازار بسیار زیاد است که هر یک از عملکرد متفاوتی نیز برخوردار است. مثلا برخی از آنها می توانند اشعهی ماورای بنفش موجود در هوا را از بین برده و برخی دیگر هم می توانند یون های منفی تولید کرده و با پخش آنها در هوا آن را یونیزه می کنند! در این حالت ذراتی همچون گد و غبار با یون های تولید شده توسط دستگاه واکنش داده و جذب آنها می شوند. در نتیجه ین امر ون این گرد و غبار سنگین تر شده و به زمین می افتند. برخی ا دستگاه ها هم برعکس ترکیبات مثبتی را به هوای اطراف اضافه می کنند و اینگونه باعث می شوند که تنفس هوا بوسیله انسان، برای آنها مفید باشد و بر سلامت او اثر مثبت بگذارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن